בשוק המקומי, שעיקר מכירותיו הן לציי רכב, נושא שווי השימוש בכלי הרכב הוא קריטי. הבדל קטן מאוד במחיר הרכישה עשוי להתבטא בהבדל של אלפי שקלים במס שישלם מי שמקבל את הרכב ממקום העבודה, והתוצאה היא שוק שמתיישר לפי ספי המחיר של מדרגות הרישוי שקובע משרד האוצר. כמעט כל היבואנים מציעים משפחתית קומפקטית בגרסה בסיסית בדיוק במחיר הגג של קבוצה 2, ורב המכירות בקבוצת המשפחתיות הגדולות הן של מכוניות הנמכרות במחיר המכניס אותן לקבוצה 4. השנה, כמו שדיווחנו, החליטו במשרד האוצר לנסות ולהחזיר לחיים את קבוצה 1, שבשל התייקרות רכבי הסופרמיני, שטיפסו כולן לקבוצה 2, הפכה לריקה מתוכן. זה נעשה בעזרת העלאת רף המחיר המבדיל בין קבוצה 1 ל-2. למרות שהמדרגה החדשה עדיין משאירה את רב מכוניות הסופרמיני מעליה, מספר יבואנים כבר התבטאו כי ישקלו הבאת גרסאות פשוטות יותר של רכבי הסופרמיני שלהם (למשל טלקאר, יבואנית דיהטסו), בניסיון להשתחל מתחת לרף החדש. החדשה הרעה היא כי בסופו של דבר קבע משרד האוצר מחירים גבוהים יותר מאשר אלו שפרסם בהצהרת הכוונות שלו מאוקטובר, אולם עדיין מדובר בירידת מחירים ממוצעת של 3,000-4,000 ש^ח בקבוצות הפופולאריות. ספי המחיר החדשים למדרגות הרישוי: קבוצה 1 92,000 קבוצה 2 92,000 עד 111,000 קבוצה 3 111,000 עד 130,000 קבוצה 4 130,000 עד 147,000 קבוצה 5 147,000 עד 191,000 קבוצה 6 191,000 עד 273,000 קבוצה 7 273,000 ומעלה