לא ברור מדוע האמריקאים מוטרדים כל כך מהאימפרזה החדשה – לא חשבנו שהיא משמעותית עד כדי כך עבורם – אבל העובדה היא שכל תמונה חדשה שלה זוכה לפרסום מיידי, דיונים ותגובות. זה התחיל עם תמונות לא מחמיאות של ההאצ'בק, לאחר מכן דלפו תמונות של הסדאן – ועכשיו סובארו עושה את זה רשמית, יום אחד לפני תחילת ימי העיתונות של תערוכת ניו-יורק (הפתיחה לציבור היא ביום ו' הקרוב, 6.4). לצערנו, רוב התמונות מסובארו הן של גרסת ההאצ'בק 5 דל' (הרגילה, לא WRX/STI), הפחות מעניינת את השוק שלנו; בידיעה נפרדת תוכלו לראות את ה-WRX בגרסת סדאן, כולל בתמונות לא רשמיות של אחד המגזינים האמריקניים. לפחות על סמך התמונות הללו השד אינו נורא כל כך: מלפנים דווקא נראית האימפרזה לא רע בכלל. מאחור, גרסת ההאצ'בק קצת מזכירה לנו את השברולט אופטרה 5 דלתות... יחד עם התמונות פרסמה סובארו מידע טכני – בינתיים לגבי הגרסאות האמריקאיות – אודות הדור החדש והמיוחל של האימפרזה. להלן עיקרי השינויים, ואלו מתבטאים בעיקר בשלדה (ובעיצוב, כמובן). בסיס הגלגלים הוארך סוף-סוף ב-9.5 ס^מ. השלדה הוקשחה מהותית, ולמרות זאת הוקדשה תשומת לב לחסכון במשקל. מאחור יש מיתלים חדשים, מסוג עצמות-עצה כפולות, אשר תורמים גם לתא-מטען גדול יותר. המנוע הותקן נמוך יותר כדי להוריד עוד יותר את מרכז הכובד. בצד ההנעה השינויים מינוריים: צמד המנועים, ה-2.5 ל' SOHC האטמוספירי (אשר אינו מוצע אצלנו) וה-2.5 ל' טורבו, מקבלים שינויים בעיקר במערכת היניקה – במקרה של הטורבו זה כולל אינטרקולר ומגדש חדשים - ומציעים שניהם גמישות משופרת ורמת זיהום מופחתת. נתוני הספק לא הוצהרו כך שניתן להניח שלא השתנו. תיבות ההילוכים שופרו קלות לקבלת החלפות מהירות ומדוייקות יותר (בעברית: אין שינוי מהותי). בקרת יציבות דינמית, VDC, תוצע ביותר גרסאת מבעבר. כל הגרסאות (שוב, בשוק האמריקני) יגיעו עם 6 כריות אוויר. שיווק האימפרזה החדשה יתחיל ברחבי העולם כבר הקיץ, ועד אז נקבל, אנו מניחים, מידע מפורט יותר – כולל על הגרסאות האירופיות המיועדות אלינו, וכמובן על הדור החדש של ה-WRX/STI.