ה-M3 הבאה תהיה הראשונה בשושלת המהוללת שתצוייד במנוע עם 8 צילינדרים. בעקבות חשיפת המכונית (כקונספט) בתערוכת ז'נבה, פרסמה בשבוע שעבר ב.מ.וו מידע מפורט יותר אודות המנוע החדש. ובכן כפי שכבר פורסם, מדובר בנגזרת של מנוע ה-V10 של ה-M5, עם שני צילינדרים פחות ונפח של 4.0 ל'; כמו ב-M5, משיג ה-V8 את ביצועיו באמצעות סל"ד גבוה. ההספק המירבי הוא 420 כ"ס ב-8,300 סל"ד (!), דהיינו 105 כ"ס לליטר. המומנט המירבי, 40.8 קג"מ, מושג ב-3,900 סל"ד, וכפי שניתן לראות בגרף משמאל כמעט ואינו יורד משיאו עד 6,500 סל"ד; למעשה, מ-2,000 סל"ד יש לנו כבר 34 קג"מ ומשם ועד הקו האדום ערך המומנט אינו יורד מכך. גמישות זו מושגת בין היתר בזכות תזמון משתנה לגלי הזיזים של היניקה והפליטה, Double VANOS. במנוע זה לא משתמשת ב.מ.וו במערכת וואלווטרוניק, ובמקומה נעשה שימוש בפרפרי-מצערת נפרדים לכל צילינדר. נתון מרשים הוא המשקל הקל של המנוע החדש, רק 202 ק"ג, שזה 15 ק"ג פחות ממנוע ה-6 ציל' הנוכחי של ה-M3! לדברי ב.מ.וו, בלוק המנוע נוצק באותה סדנה המייצרת את בלוקי-המנוע עבור מנועי הפורמולה 1 של החברה. תשומת לב מיוחדת הוקדשה לאספקת שמן יעילה גם תחת כוחות G חזקים. שתי משאבות שמן דואגות לאספקת הנוזל היקר, המאוחסן בשתי עוקות (רטובות) נפרדות. עוד מדברת ב.מ.וו על מערכת מיוחדת המתבססת על זרימת יונים (Ion Flow) לאספקת מידע ישיר על המתרחש בתא השריפה ולסיוע בניהול המנוע. כל צילינדר מנוט בנפרד באמצעות המצת לזיהוי מוקדם של צלצולים או בעיות אחרות בהצתה. ולסיום, ב-M3 תופיע מערכת הבלימה הרגנרטיבית שהופיעה קודם לכן בדגמי סדרה 1 ו-5 שעברו מתיחת פנים לאחרונה. מערכת זו מנצלת את אנרגיית הבלימה לטעינת המצבר ובכך מפחיתה את הצורך לשימוש בכוח המנוע למטרה זו. התוצאה הסופית היא צריכת דלק משופרת מצד אחד, ושיפור קל בביצועים שכן ניתן לנצל את מלוא כוח המנוע להאצה.