ביונדאי בוודאי מאוכזבים מתוצאות מבחני הריסוק שפרסם היום מכון EURONCAP, לאור חוסר הצלחתה של ה-i30 לשחזר את התוצאות של אחותה לפלטפורמה, הקאיה סיד, ולהשיג את הציון הנכסף של חמישה כוכבים בהגנה על מבוגרים. למען האמת, רק נקודה אחת מבדילה בין שתי המכוניות, אבל העובדה שה-i30 השיגה רק 12 נקודות במבחן הריסוק הקדמי מונעת ממנה לקבל את הדירוג המרבי. NCAP דורש ציון מינימלי של 13 נקודות במבחן הריסוק הקדמי כתנאי לציון של חמישה כוכבים. בשאר הסעיפים זכתה היונדאי לציון סביר – שלושה כוכבים בהגנה על ילדים ושניים בהגנה על הולכי רגל. בפורד, לעומת זאת, בטח מרוצים יותר. באופן לא ממש מפתיע, המונדיאו, שמבוססת על פלטפורמת הוולוו S80, השיגה בקלות את דרוג חמשת הכוכבים בהגנה על מבוגרים, והוסיפה על כך ציון נאה גם בהגנה על ילדים (ארבעה כוכבים) וסביר במתן ההגנה להולכי רגל (שני כוכבים כוכבים). ואולי בכל זאת לא כולם מרוצים שם בפורד, משום שבניגוד לאחותה הקטנה, הפוקוס, לא הצליחה הפורד מונדיאו להשיג את הציון המירבי במבחני הריסוק, ואיבדה נקודה במבחן הריסוק החזיתי, עם ציון של 15 מ-16. הגרסה שנבחנה היא גרסת החמש דלתות, עם מנוע דיזל, אולם ניתן להניח כי ציוני הריסוק עבור הגרסאות האחרות – ארבע דלתות או סטיישן, או עם מנועי בנזין, יהיו זהות (וזו גם הסיבה שהמכון מסתפק בבחינת גרסה אחת של כל מכונית בד^כ). שתי המכוניות הנוספות שנבחנו בסבב הזה מעט פחות רלבנטיות לשוק המקומי כרגע, אבל יתכן ויהיו רלבנטיות בקרוב. הטיגואן של פולקסווגן הוא רכב פנאי קטן שיש תוכניות להביאו, בעוד גרסת המקסי של הקאדי היא גרסה מוארכת של הטנדרון של פולקסווגן שכבר מיובא לארץ, שעתידו המקומי עדיין לא ברור. הקאדי, שאינו מצוייד בכריות וילון כסטנדרט, לא יכל לקבל דרוג של יותר מארבעה כוכבים, אבל גם כריות וילון לא היו עוזרות לו בשל ציון ריסוק קדמי של 12 נקודות בלבד – כמו שכבר אמרנו לגבי ה-i30, זה מתחת למינימום הנדרש לדרוג המקסימלי. במבחן ההגנה על ילדים הוא קיבל דרוג של שלושה כוכבים ושניים במבחן הפגיעה בהולך רגל. הטיגואן השיג דרוג של חמישה כוכבים בהגנה על מבוגרים, עם ציון 14 בריסוק הקדמי (וכמו כל האחרות חוץ מהקאדי, ציון מירבי בריסוק הצידי), דרוג טוב של ארבעה כוכבים בהגנה על ילדים וגם הוא לא מצליח לשבור את הבינוניות בהגנה על הולכי רגל, עם דרוג של שני כוכבים.