פעם בשנה אנשי ליגת הראלי-רייד יכולים לכבות את מחשבי הלפטופ, ולהכין במגרה סט תירוצים טרי שיחליף את ^התנתק לי ה-GPS כבר בנקודה 7, ומשם אני מנווט על מפה נטו!^. כי פעם בשנה מביא אותם נועם היימן לצאלים ונותן להם להקיף שוב ושוב מסלול שסומן מראש בחולות במאבק של מנוע נגד חולות ומתלים נגד במפים. וכך גם השנה – חמש הקפות של מסלול באורך שלושים ק^מ ממערב לנחל אטדים ומצפון לכביש צאלים (222), מחולקות לשני מקצים (שלוש הקפות בראשון, שתיים בשני) כאשר כל קבוצת כלי רכב מוזנקת בנפרד – קודם האופנועים, אח^כ הטרקטורונים ובסוף רכבי השטח המגודלים. זה טוב לבטיחות – באבק ותנאי השטח הללו ערבוב רכבי שטח במשקל שני טון עם אופנועים הוא מתכון לצרות – אבל מכתיב יום ארוך ואיטי. לפחות ההפסקות הארוכות נתנו למשתתפים שפע זמן לתקן תקלות ואלו היו בשפע. לא מפתיע בהתחשב בעומס המכני שנוצר משעה וחצי של קיפוצים על במפים ומאבק בחול עמוק. במפתיע, התקלות לא התרכזו בתחום המתלים דווקא, למרות שלא חסרו בולמים שבורים, וכללו גם תושבות מנוע גזורות, בעיות חשמל, סתימות דלק וכמובן – תקרים. והתקלות הפעם גם הצליחו להכריע את הקרב המותח ביותר, אבל על זה בהמשך. כאמור, אחרי שהאופנועים והטרקטורונים סיימו את סבבי הבוקר, שראתה את פרישתם של שני משתתפים בכירים – אופיר לוק באופנועים בגלל רצף תקרים ואלי אוחיון בטרקטורונים בגלל תקלה טכנית – זינקו רכבי השטח לדרך. מהר מאוד התברר שלמרות יתרון המשקל ומהלך המתלה, זה לא השטח המתאים לכלי רכב נטולי הנעה כפולה – הבאגים השונים והסונומה של צוות ^סרטינה-אוטו^ נאבקו להתקדם בחול הרך, והיו צריכים לקיים איזון עדין בין לחץ אוויר נמוך לטובת התקדמות לבין סכנת פריקת צמיגים המתלווה ללחץ אוויר נמוך מדי. מי שכן הרגישו כמו דג במים היו צוות ^ליוגב^ וצוות ^כל-גדר^. שי ב^האנטר^ האדום-לבן חולם כבר הרבה זמן להצליח להביס את ה^פאג'רו^ הצהוב שבנה הילל סגל, אולם עד עתה ללא הצלחה. הוא אומנם ניצח כבר פעם אחת, אך רק בזכות תקלה ברכב הצהוב. רז והילל, מצידם, לא מתייחסים בקלות ראש לאיום ונחושים לא פחות להצליח ולשמור על מעמדם כבילתי-מנוצחים. והקרב התנהל במצערת מלאה לאורך כל המקצה הראשון, כשהפער בין רז והילל לשי וגדעון אומנם מתכווץ ומתמתח כמו אקורדיון, אבל לעולם לא גדל ליותר מדקה. הקרב הזה כמעט והוכרע בשל החלטת שיפוט תמוהה, כשאחד המרשלים קיבל הוראה לעצור את רז והילל ^משום שהם איטיים ומעכבים את שי^. אומנם זה כך זה נראה כשהשניים עברו ליד נקודת השיפוט, אלא שעד שהם הגיעו למרשל, רז פתח שוב פער על שי. עצירה של המוביל במקרה כזה היא לא במקום, וכמובן שכשרז והילל הבינו מדוע עצרו אותם, הם זינקו מיד שוב, ממש לפני אפו של שי. בקיצור, בלאגן שיכל להימנע בקלות עם הפעלת מעט יותר שיקול דעת. אבל אם במקצה הראשון קיבלנו יכולת מול יכולת נטו, הרי שבמקצה השני ראינו סיפור אחר. בהקפה הראשונה היה נראה שהסיפור גמור – רז והילל איבדו דקות יקרות (אם כי מועטות מאוד) בגלל גלגל שהחזיר את אווירו לאטמוספירה (התפנצ'ר, בלשון העם), ושי עבר להוביל בהפרש ענק. עד לתחילת ההקפה השניה, בה ריח שרוף מכיוון ברז החשמל לחירום סיים את היום עבור שי וגדעון. כנראה שקרב הענקים הזה, ואין ספק שכל מי שראה אותם בחולות ביום שבת יסכים עם ההגדרה, יחכה להכרעה לאירוע הבא. בסופו של דבר קטפו את המקום השני אנשי ^כריכיית הצבי^, שהקצב שהם קבעו החוויר רק בהשוואה לשני האחרים. גם בקטגורית ה-T2 יותר לא חסר אקשן – אלון בפאג'רו של אוטוויק היה מהיר מאוד בהקפה הראשונה, רק כדי לאבד זמן יקר בגלל צינור אינטרקולר קרוע. ניצן שקל, בוגר הפרעונים, הרגיש כנראה בבית בין החולות וקבע קצב מהיר מאוד גם הוא, פותח פער בלתי ניתן לסגירה, שהבטיח לו את המקום הראשון בפודיום. אבל הקרב על המקום השני היה לוהט, כשאלון מסרב להתייאש ומנסה לסגור את הפער על גל. הוא גם כמעט והצליח, אלא שאז הוא נתקל במשתתף אחר שהיה במצוקה, ולמרות הקרב הלוהט לא היסס ועצר לסייע. בסופו של היום, ואחרי חישוב מסובך שניסה לקזז את הזמן שהוקדש לעזרה, התברר שאלון מפגר בפער זעיר מגל, אבל השופט הראשי החליט בכל זאת להעניק לו את המקום השני על הפודיום על הפגנת רוח ספורטיבית. יש לציין כי גל לא רק שלא ערער על ההחלטה, אלא אפילו בירך עליה במעמד הענקת הגביעים – כמו שצריך! בקטגוריות העממיות התחרות היתה רגועה יותר – במתחילים כמעט ולא שרדו משתתפים בשל שפע תקלות (וגריד דל למדי כבר בהתחלה) ואילו בסטנדרטיים היה מדובר בקרב הישרדות של המתלים מול הבמפים האכזריים. ובכל זאת ראוי לציין כי הפודיום היה על טהרת הסרנים הקשיחים – הסופה של ניר בן-ארי במקום הראשון, לפני הדיסקברי של XADO במקום השני והסופה של אסף וצבי טננבאום, אב ובן שחזרו עם רכב חדש אחרי היעדרות ארוכה. *תודה ללובינסקי, יבואנית פיז'ו וסיטרואן, על העזרה בסיקור הראלי. תוצאות אבטיפוס 4X4 1. רז הימן והילל סגל, צוות ^ליוגב^ 2. אלון שחף ואורי יעקובוביץ', צוות ^כריכיית הצבי^ אבטיפוס 2X4 1. ניר שני ועמרי רשף, צוות ^כפר מסריק^ 2. יואב בשבץ ודובי פרץ, צוות ^עידן הגז^ 3. לירן סבארוב ואייל אפרתי, צוות ^סרטינה-אוטו^ T2 1. ניצן שקל ואורי גרוס, צוות ^טלפארמה^ 2. אלון אסולין ואייל עובדיה, צוות ^אוטוויק^ 3. גל שחם וארנון הלחמי, צוות ^מוטורוני/דרך הים^ סטנדרטיים 1. ניר בן ארי וגלעד מוזס, צוות ^דרך השטח^ 2. רון גל וגיא גוטליב, צוות XADO, רשת מוסכי הילוך שישי 3. אסף וצבי טננבאום צוות ^הנדסת חלומות^ מתחילים 1. שלומי ארז ודור שוהם אופנועים מקצועי 1. יוני לוי, צוות ^סוזוקי^ 2. ערן וולנברג, צוות ^פולגז^ 3. שגיא היימן אופנועים כללי 1. יוני רווה 2. רפי דנטה 3. צליל וונדרהורן טרקטורונים מקצועי 1. אליקו אוחנה 2. יובל שרון 3. בן רובינשטיין טרקטורונים כללי 1. מור כהן 2. גיא ורבר 3. רפי פדלי