מי שהאמינות ראשונה במעלה מבחינתו, אין לו ברירה אלא לקנות רכב יפני. זו ה"אמת המוחלטת" שישמע כל מי שמתעניין ברכישת רכב חדש או משומש מכל יודעי הדבר בקרב החברים או ברשת. אבל סקר האמינות לשנת 2007 שערכה חברת JD POWER בארה"ב מערער, ולא במעט, על קביעה זו. לא רק שלראשונה מזה 12 שנה מותג לקסוס אינו מוביל לבדו את מדד האמינות, אלא שמתוך חמשת החברות הראשונות בדירוג, רק שתיים הן יפניות, ולא מעט מותגים יפניים ממוקמים מתחת לממוצע. מי שמאושרים במיוחד מתוצאות הסקר האחרון, שכמו קודמיו מונה את כמות התקלות בהן נתקלו בעלי רכב בן שלוש שנים, הם אנשי ביואיק, שממשיכים את מגמת השיפור של המותג והצליחו להשוות את תוצאתם לזו של לקסוס, ששם האמינות שרכשה לעצמה הוא לא פחות מאגדי. מוניטין האמינות של לקסוס מוצק כל כך שאחד מבכירי החברה הרשה לעצמו להתרברב שכמות התקלות בלקסוס משומשת קטן יותר מאשר במתחרות חדשות. מעניין איך אותו בכיר מגיב לעובדה שהשנה דיווחו לקוחות החברה על יותר תקלות מאשר בשנה שעברה, 145 תקלות למאה כלי רכב בסך הכל (עוד הוכחה לזה שאין מכונית ש"לא רואה מוסך"). אבל אם בדירוג המותגים יש תוצאות שאינן מסתדרות עם תדמית האמינות היפנית (שימו לב למשל למיקום של מאזדה וסוזוקי, שני מותגים בעלי מוניטין אמינות מזהיר בשוק הישראלי), הרי שבדירוג המכוניות האמינות ביותר בכל קטגוריה עדיין מככבות מכוניות ממותגים יפניים. כמות התארים הגדולה ביותר שייכת עדיין ללקסוס, עם חמישה תארים, כשאחריה החברה האם טויוטה עם ארבעה תארים. אולדסמוביל (מותג שאינו קיים יותר) היא החברה הלא-יפנית היחידה שלה יותר ממכונית אחת שזכתה בתואר בקבוצתה. מבצעי המחקר מוסיפים עוד כי – וזה בטח לא יפתיע אף ישראלי – מכוניות בעלות ציון אמינות גבוה נהנות משמירת ערך עדיפה לעומת כאלו עם אמינות ממוצעת, בשיעור של עד 15%. למרות החפיפה המועטה בין הדגמים האמריקאים לאלו הנמכרים בארץ, גם במקרים בהם שם הדגם זהה, שווה לעיין בטבלאות המצורפות, אולי תזהו דגם מושמץ או מקולס במקום מפתיע...