בתחילת השבוע הצגנו לכם תמונות קטנות שדלפו לרשת לגבי מכונית תצוגה מבית סיטרואן שתוצג בתערוכת פרנקפורט. כעת מפרסמת החברה פרטים רשמיים ותמונות בגודל של מלא של הדגם, שנקרא C5 Airscap. כאמור, מדובר במכונית פתוחה לארבעה נוסעים, אשר אמורה להראות את הכיוון העיצובי לדור הבא של סיטרואן C5.
כמו כל מכונית תצוגה שמכבדת את עצמה נמצא כאן חישוקים גדולים (אם כי במקרה הזה הם לא מוגזמים), בקוטר ^19. סיטרואן מספרת כי הגג המתקפל עשוי מסיבי פחמן וכולל בתוכו גם גג שמש, במידה ולא תרצו לפתוח את כל הגג (טריק מוכר מהמגאן CC, פולקסווגן איוס ואחרות). מכונית התצוגה מצוידת במנוע דיזל המוכר של החברה, V6 בנפח 2.7 ל' המספק 208 כ"ס ומצויד במסנן חלקיקים להפחתת פליטת המזהמים. עוד מצויד הרכב במערכת הנקראת 'UrbanHybrid' – מערכת האוגרת את האנרגיה הנוצרת בזמן בלימת הרכב כדי להשתמש בה להפקת חשמל עבור רכיבים כגון המיזוג ומערכת הקול או לעזרה נוספת למנוע בזמן האצה.
כדי לשמור על צריכת דלק וזיהום אוויר נמוכים, מנוע הרכב גם כבה בזמן עמידה ונדלק מיד עם הצורך לחזרה לתנועה.
מערכת נוספת בה הרכב מצויד היא 'Snow Motion', בקרת משיכה שעוזרת לנוע במשטחים חלקים, כאשר סיטרואן טוענים כי התוצאה מקבילה לשימוש בהנעה כפולה. לנו נישאר לקוות רק שסיטרואן תשקול בחיוב לייצר גרסה דומה למכונית התצוגה הנאה הזו.