המרצדס CL אמורה כבר להיות מוכרת לכם. הקופה הגדולה מבית מרצדס הוצגה בתחילה בגרסאות CL500 (388 כ^ס בלבד) ו-CL600 עם מנוע V12 המספק 517 כ^ס. אח^כ הופיעה גרסת ה-AMG הראשונה, ה-63 (שצריכה להיקרא 62, אבל זה כבר סיפור אחר) שגם היא מציעה חמש מאות וקצת כוחות סוס. אך נראה שכולם, או לפחות כמה אנשים במונאקו, המתינו לגרסת העל, זו שתהיה מיותרת באמת, עם תג מחיר של דירה בריביירה ונתוני כ^ס שמתאימים למגרש חניה שלם ולא למכונית אחת. אז עכשיו היא כאן, ה-CL65. כפי שהשם מרמז היא משתמשת במנוע המוכר לנו כבר מה-CL וה-S קלאס הקודמות: מדובר ביחידת כוח הזויה משהו – 12 צילנדרים בנפח של 6000 סמ^ק בתוספת צמד מגדשי טורבו, כל זאת כדי להפיק 612 כ^ס ומומנט של 102 קג^מ (וזה עוד נתון מוגבל מלאכותית, כדי לשמור על תיבת ההילוכים...). מרצדס לא ציינו זאת, אך ניתן לשער כי כמו בגרסאות הקודמות תיבת ההילוכים כאן היא בעלת 5 היל' ^בלבד^, בשל העובדה הפשוטה שתיבת ה-7G לא מסוגלת לעמוד המומנט שמייצר המנוע הזה. התאוצה ל-100 קמ^ש נמשכת 4.4 ש' בלבד (בדיוק כמו הדור הקודם של ה-CL 65) בדרך ל-250 קמ^ש מאוד מוגבלים. נאמר לזכותה של מרצדס כי נתון צריכת הדלק המשולב לא נשמע כמו מדע בדיוני ועומד על 6.7 ק^מ לליטר. בנהיגה רגועה כמובן. מה שאומר בוודאי לא תתקשו להגיע גם לחצי מהנתון הנ^ל בנהיגה זריזה יותר. אגב ההפרש בנתון התאוצה ל-100 קמ^ש בין שתי גרסאות ה-AMG עומד על שתי מאיות בלבד. מצד שני קרוב לוודאי כי ההבדל בתאוצה בין 100 ל-200 קמ^ש, או 250 קמ^ש, יהיה משמעותי יותר. ניתן לשער שגם במהירויות הללו, אם הכביש לא מושלם, שלל הבקרות יאלצו להתערב כדי להוריד את הכוח העצום לכביש דרך הגלגלים האחוריים בלבד. לסיום נציין שהמחיר באירופה עומד על כ-1.8 מיליון ש^ח, לפני מיסים ואגרות מקומיות. כמובן שיבואן מרצדס המקומי ישמח להביא לכם את ה-CL 65 AMG, אם רק תרצו. ותוכלו...