לפני כחודש הראנו לכם תמונות ראשונות של הפנים החדשות של המשפחתית היוקרתית של סאאב, המתחרה שלה בפלח השוק שנשלט על-ידי הטריו הגרמני – ב.מ.וו 3, מרצדס C ואודי A4. הם הבטיחו לנו אז כי מלבד החרטום החדש לו זכתה ה-9-3, היא תזכה גם לשדרוג משמעותי מבחינה טכנולוגית, במטרה להעצים את חווית הנהיגה. ובכן, לא היה מדובר בהצהרות ריקות. ראש וראשונה לחידושים היא מערכת הנעה כפולה – קרוס דרייב (XWD) בשוודית – שתגיע לראשונה אי פעם למכונית מתוצרת החברה. חובבי הטריוויה של היצרן השבדי בטח קופצים עכשיו וממלמלים ^אבל מה עם ה-9-7 וה-9-2?^ – אז לא, אנחנו לא סופרים גרסאות סאאב למכוניות אחרות של הקונצרן (הראשון מגיע מהליין האמריקאי של רכבי השטח של GM, השני הוא סובארו אימפרזה סטיישן בתחפושת) כסאאב אמיתיות. מדובר במערכת ^הנעה כפולה על-פי דרישה^ כמקובל כיום, בה הגלגלים הקדמיים נושאים במאמץ ההנעה רב הזמן, בעוד האחוריים נרתמים למשימה אך ורק בעת הצורך. המערכת מבוססת מצמד נשלט חשמלי מתוצרת האלדקס המחלק את הכח בין הצירים, והמחשב השולט בה מקושר גם למחשב המנוע ולמחשב מערכת בקרת היציבות כדי לתת מענה אופטימאלי ומהיר ככל האפשר לדרישות חלוקת הכח. המערכת כוללת גם, וזה כבר חידוש בקטגוריה, דיפרנציאל מוגבל החלקה על הציר האחורי שנתון גם הוא לשליטת מחשב ההנעה הכפולה, ומאפשר להעביר עד 40% מהמומנט לגלגל האוחז. עוד חידוש מרשים שיוצג ב-9-3 החדשה הוא גרסה כפולת מגדשים למנוע ה-1.9 ל' המוכר של החברה, שיזכה לכינוי TTiD. המגדש הנוסף (מדובר בשילוב של מגדש קטן ומגדש גדול, בדומה לשיטה שהציגה ב.מ.וו) תורם למנוע 30 כ^ס נוספים לסך של 180 כ^ס – המנוע החזק ביותר בנפח זה – ומביא את שיא המומנט לערך מרשים – 40.8 קג^מ, המתקבלים בזכות לחץ גדישה מירבי של 1.8 באר, משמעותית יותר משל גרסת ה-150 כ^ס, המשתמשת בלחץ של 1.4 באר. יש לציין כי שני החידושים הללו לא יהיו זמינים בכל גרסאות ה-9-3, אלא רק ביקרות יותר בהיצע, ויוצעו לציבור מעט אחרי תחילת מכירות הדור החדש, בספטמבר השנה. מי שכן יהיו זמינים ישר מההתחלה הם מנוע ה-V6 המוגדש שזכה לעדכון ומוציא עכשיו 280 כ^ס מ-2.8 ל' (בגרסה כפולת ההנעה בלבד. גרסאות ההנעה הקדמית מסתפקות ב-255 כ^ס), ומנוע ביופאוור – 2.0 ל' מוגדש טורבו המוציא 175 כ^ס כאשר הוא מוזן בבנזין או 200 כ^ס כאשר הוא מוזן בתערובת של 85% אתנול ו-15% בנזין. בארץ ספק אם נזכה לראות יותר מאשר פרטים בודדים של דגם זה, שכמו כל המותג לא זוכה כאן לפופולריות רבה.