חברת לובינסקי, יבואנית פיז'ו וסיטרואן, השיקה היום רשמית את ה-207 החדשה בארץ ונצלה את ההזדמנות לדבר על תוכניותיה לשנת הדגם 2008. אחד החידושים העיקריים של היבואן אינו קשור דווקא לדגמים, אלא לעובדה שפעם נוספת הולכת לובינסקי אחרי רנו וכעת גם היא מציעה שלוש שנים אחריות. מדובר באחריות יצרן מלאה, שתוענק לכל דגמי פיז'ו וסיטרואן. היבואן יציע גם אפשרות להאריך את האחריות לארבע שנים תמורת תשלום. בנוסף הציגה פיז'ו את הבוקסר החדש, כאשר מאגף סיטרואן מתייצב הג'אמפי הקטן יותר. בעבר זכה דגם הנוסעים של כלי זה להצלחה מסוימת גם אצל משפחות ברוכות ילדים כתחליף זול למיניוואנים הגדולים. אבל נראה שהפעם הוא יקסום להם פחות. זאת כי בג'אמפי החדש מגיעה גרסת הנוסעים עם מושבים מקוריים (לעומת ההתקנה המקומית) ויחד עם השינויים במיסוי זה גורר עליית מחיר מהותית. מחיר גרסת הנוסעים (שני אורכים ורק עם תיבה ידנית) ינוע בין 190,000 ל-210,000 שקלים, מחיר שמעמיד אותו מול המיניוואנים הגדולים, ומגביל אותו למעשה לתחום המסחרי. ומה בהמשך? פיז'ו-סיטרואן מתכוונים להציג בארץ בפברואר 2008 את ה-4007 והקרוסאיר, כלי הפנאי המבוססים על האאוטלנדר של מיצובישי ומיוצרים ביפן. באותה תקופה בערך עשויה לנחות כאן גם הסיטרואן C4 טריומף, גרסת הסדן המוארכת ל-C4 המוכרת. מכונית זו תגיע אלינו מארגנטינה בגרסת ה-2.0 ליטר בלבד (זו היחידה שמוצעת באירופה עם תיבה אוטומטית). זה אומר שהיא לא תוכל להתמודד מול משפחתיות קבוצה 2 לחישוב שווי ערך. היבואן מקווה להצליח לדחוק אותה לקבוצה שלוש הדלילה. באגף פיז'ו מקווה היבואן להתחיל בשיווק ה-107 הקטנה. שתי מכוניות כאלה נמצאות כיום בבדיקת התאמה לתנאי האקלים המקומי, ואם זו תעבור כשורה, עשוי גם דגם זה להגיע בתחילת 2008. המחיר המשוער הוא בין 90,000 ל-94,000 שקלים – מה שמציב אותה מול הגרסאות הזולות לגטס ולפולו, אבל עם ממדים קטנים יותר. לפי שעה מדובר רק בגרסת פיז'ו ולא באחות התאומה של סיטרואן. בפיז'ו גם בוחנים אפשרות להתחיל בייבוא ה-1007 – המיקרוואן המקורי של החברה. אבל נראה שהמתחרים ימצאו עניין דווקא בדברי מנכ"ל החברה, דורי מנור, ואנשיו בשיחה על המחירים הלא זולים של ה-207. בפיז'ו מצפים לקצב מכירה של 1200 מכוניות לשנה, למרות מחיר התחלתי של 113,000 שקלים לגרסה האוטומטית. הם מאמינים שלמרות המחיר הקרוב כל כך ל-307 ומכוניות קבוצה שתיים, המכונית תצליח יותר מהרנו קליאו שסובלת מאותה בעיה. לדבריהם קהל לקוחות ה-206 בפרט, והמכוניות הקטנות של פיז'ו-סיטרואן בכלל, גדול יותר והתדמית אופנתית יותר ואלה יסייעו ל-207 לטפס מעל המשוכה שהכשילה את הקליאו. אבל לפי מנור העתיד של פיז'ו אינו צופן מחירים תחרותיים, אלא דווקא התייקרות שתגרור נטישה של ציי הרכב. לדבריו כבר עכשיו ברור לו שה-308 החדשה תהיה יקרה משמעותית מה-307 ולא תהיה אפשרות להציעה במסגרת קבוצה שתיים לחישוב שווי ערך. האם פיז'ו אכן תנטוש את ציי הרכב בפלח השוק החשוב ביותר בשוק המקומי? נחיה ונראה.