אין זה סוד כי חלק מיצרני יפן מפגרים אחרי האירופים בכל הקשור למנועי דיזל – ובשוק האירופי, המעדיף יותר ויותר את טעם הסולר, זו בהחלט בעיה. טויוטה (באופן עצמי) וניסאן (גם בסיוע רנו) הכי מסודרות בענין הזה, והונדה נכנסה רק לפני שנים ספורות לייצור עצמי של מנועי דיזל – אבל למיצובישי, למשל, יש רק טורבו-דיזלים חקלאיים גדולים עבור הפאג'רו וכלי רכב מסחריים, והיא נאלצת לפנות למקורות חיצוניים עבור מנועי דיזל למכוניות הנוסעים שלה. ולסובארו אין בכלל מנועי דיזל. ובכן המצב הזה עומד להשתנות. עוד בסוף ספטמבר התבשרנו כי סובארו מתכננת להציג מנוע טורבו-דיזל מתוצרת עצמית, ופורסם תרשים ראשוני. עכשיו, לקראת תערוכת ז'נבה בחודש הבא, מפרסמת סובארו הודעה רשמית בענין, ואיור נוסף, מפורט יותר – אבל אף לא פרט טכני חדש. כל שאנו יודעים לומר הוא שמדובר במנוע ארבעה-צילינדרים בתצורת הבוקסר המסורתית של סובארו – הטורבו-דיזל הראשון בעולם בתצורה כזו – וכי הנפח יהיה 2.0 ל'. יתכן כי בהמשך תופיע גרסה גדולה יותר (אולי על-ידי הוספת צמד צילינדרים והגדלת הנפח ל-3.0 ל'), עבור הטריבקה. היתרונות של תצורת הבוקסר ברורים – פעולה חלקה טבעית (ענין חשוב מנועי דיזל מווברצים) ומרכז כובד נמוך. מכלול מגדש-הטורבו ממוקם מתחת לצילינדרים, מה שמוריד עוד יורת את מרכז הכובד.