שלוחת פולקסווגן בארה^ב אימצה כבר בשנה שעברה את מנהגי המקומיים, כשהציגה גרסאות R לוהטות לפאסאט ולג'טה. אותן מכוניות היו מרוחקות מאד מהמציאות – ועכשיו, בתערוכת 2006, מציגה פולסווגן גרסת R קצת יותר מעשית של הגולף GTI. החברה אמנם הצהירה כי אינה מתכננת ייצור סדרתי של הדגם הספציפי הזה, אבל חלק ניכר מהשיפורים שנכללים בו ניתנים לרכישה מהמדף לבעלי מכוניות המעוניינים לשדרג את רכבם. מעניין מה היה למשרד התחבורה הישראלי לומר על כך... ובכן השינוי העיקרי ב-R GTI – כך נקראת מכונית-התצוגה – הוא במנוע. מגדש טורבו חדש מתוצרת גארט עם קיבולת כפולה משל המקורי פועל עם גדישה מקסימלית של 1.5 באר, בסיוע אינטרקולר מוגדל שגם הוא מאפשר זרימת אוויר כפולה מהמקורי. על דלק רגיל התוצאה היא לא פחות מ-375 כ^ס ו-47 קג^מ, כאשר שימוש בדלק מירוצים 100 אוקטן מעלה את התפוקה ל-400 כ^ס: בדיוק כפול מהמקור. העברת כל הכוח הזה דרך הגלגלים הקדמיים אינה ענין פשוט, ולצורך כך נעזרת ה-R בדיפרנציאל מוגבל-החלקה מתוצרת קווייף. הכוח עובר דרך מצמד מחוזק. פולקסווגן מדווחת על האצה מעמידה ל-60 מייל בשעה בתוך 4.8 שניות. מיתלי קוילאובר חדשים מספקים הנמכה והקשחה, כשהכיול אמור למנוע פגיעה מוגזמת בנוחות. בלמי ברמבו דואגים לעצירה וחישוקי ^19 נושאם צמיגי מישלין פיילוט ספורט קאפ במידה 265/30. בצד החיצוני מקבלת ה-R מרכב שרבים מחלקיו עשויים סיבי פחמן – אשר יוצרים אפקט ויזואלי חזק, כפי שניתן לראות היטב בצילומים. בתא הנוסעים המוטיב המרכזי הוא עור שחור עם תפירה אדומה, עם מושבי רקארו מלפנים וגם מאחור – שם הושלכו החוצה המושבים המקוריים לטובת צמד באקטים העשויים יציקה אחת גדולה של סיבי-פחמן, עם ריפודים מצופי-עור. דיפוני סיבי פחמן משלימים את האווירה.