לפני כחצי שנה סיפרנו לכם על גרסת 30 שנה לגולף GTI. אז לא היה ברור האם המכונית אכן תגיע לפס הייצור או שתישאר בהגדרת ה-Study לה זכתה מ-מפולקסווגן. אנחנו שיערנו שהמעבר לייצור יגיע, ואכן כך. גרסת ה-30 שנה תקבל את מנוע ה-TFSI המוכר בנפח 2.0 ל' עם הספק משודרג ב-30 כ^ס בהשוואה לגרסה הרגילה, המסתפקת ב-200 כ^ס ^בלבד^. המנוע ישודך לתיבה ידנית או לתיבת ה-DSG הרובוטית. נתוני התאוצה ל-100 קמ^ש מעט טובים יותר בהשוואה לגרסה הרגילה, 6.6 ש' עם תיבת ה-DSG (שיפור של 3 עשיריות) ו-6.8 ש' (שיפור של 4 עשיריות) עם התיבה הידנית. המהירות המרבית של שתי תיבות ההילוכים זהה ועומדת על 241 קמ^ש, שיפור של 6 קמ^ש. חיצונית נבדלת גרסת ה-30 בחישוקי ^18 (מול ^17 ב-GTI) חדשים כאשר החישוקים השחורים שהופיעו בדגם ה-30 עם הצגתו הוחלפו באחרים. כמו כן יש חצאיות, ספוילר קדמי בצבע הגולף ועוד כמה שינויים קלים. מבפנים נמצא מושבי ספורט חדשים ותגי ^Edition 30^. גרסת ה-30 שנה תוצע למכירה (באירופה) החל מינואר, תוצע בגרסאות שלוש וחמש דלתות ותיוצר ב-1500 יחידות בלבד.