על הנייר זה נשמע לא טוב: המאזדה 3, המכונית המצליחה ביותר של מאזדה וכמובן רבת-המכר הקבועה בישראל, איכזבה כאשר זכתה בציון-ריסוק של 4 כוכבים בלבד בסבב מבחני NCAP שפורסם היום. יש כאן נקודה מעניינת: המאזדה 3 יושבת על פלטפורמה משותפת לפורד פוקוס ולוולוו S40. הפורד והוולוו זכו שתיהן בציונים של 5 כוכבים במבחני NCAP; המאזדה 3 לא הצליחה להשיג ציון זה, למרות שהיא נבחנה עם סט מלא של 6 כריות אוויר (כולל וילונות הצד שבלעדיהן לא ניתן לעבור את מבחן העמוד, שבלעדיו לא ניתן לזכות ב-5 כוכבים). בחינה של פירוט התוצאות מראה כי שלושת המכוניות השיגו ציון מושלם – 18 מ-18 נקודות – במבחני ריסוק-הצד (כולל מבחן העמוד המוזכר לעיל); ההבדלים ביניהן מתבטאים בריסוק הקדמי הפוקוס מקבלת מקסימום של 16 מ-16 נקודות, ה-S40 מסתפקת ב-13 מ-16 והמאזדה3 זוכה ל-12 מ-16. הנקודה הבודדת הזו היא בדיוק מה שהבדיל בין המאזדה לוולוו, ובין הציון של 4 כוכבים ל-5 כוכבים: שתי המכוניות קיבלו תוספת של 3 נקודות בזכות תזכורות לחגורות-בטיחות, אשר במקרה של הוולוו הספיקו לציון כולל של 34 נקודות ול-5 כוכבי הריסוק הנכספים. אצל המאזדה זה הספיק ל-33 נקודות ו-4 כוכבים בלבד... יחד עם ציון הריסוק השיגה המאזדה3 ציונים סבירים של 2 כוכבים בהגנה על הולכי רגל, ו-3 כוכבים בהגנה על ילדים. אכזבה של ממש סיפקה האודי Q7, אשר לא הצליחה לשחזר את הישגיה של מתחריה האירופים היוקרתיים כמו ב.מ.וו X5, וולוו XC90 או פולקסווגן טוארג, והסתפקה ב-4 כוכבי ריסוק. כמו אצל המאזדה3, גם כאן הריסוק הקדומני הוא שהיה בעוכרי רכב-הפנאי היוקרתי של אודי, עם 12 נקודות מ-16 אפשריות. אלא שבמקרה זה, לא זכתה ה-Q7 אפילו לנקודה אחת בזכות תזכורות חגורות בטיחות והסתפקה בציון כללי של 30 נקודות. ציון של 2 כוכבים הושג במבחן ההגנה על הולכי רגל, יחד עם 4 כוכבים בהגנה על ילדים. שאר המכוניות בסבב החדש, שלושתן מיניואנים, השיגו את מלוא 5 הכוכבים. הרשימה כוללת את הסיטרואן C4 פיקאסו החדשה-טריה המוצגת ממש עכשיו בתערוכת פריז, המרצדס B-קלאס והפורד גאלאקסי.