בסוף השבוע פרסם ארגון NCAP האירופי תוצאות סבב מבחני בטיחות של עוד שתי מכוניות, פורד S-מקס ואופל קורסה החדשה. שתיהן השיגו תוצאות ריסוק מצויינות, ובכך גם ניתן לומר כי חזרה השגרה לאחר תוצאות הסבב הקודם, בו התגלו ליקויי בטיחות בשתי מכוניות ולא הוענק אף ציון-ריסוק מלא. הקורסה זכתה למלוא 5 הכוכבים האפשריים עם ציון ריסוק-צד מושלם של 18 מ-18 נקודות, והשיגה 15 מ-16 האפשריות בריסוק קדמי (ועוד נקודה לתזכורת חגורת בטיחות). לאלו הצטרף ציון נאה של 3 כוכבים בהגנה על הולכי רגל, ועוד 3 כוכבים בהגנה על ילדים הנוסעים ברכב. ה-S-מקס, המיניוואן הספורטיבי החדש של פורד, השיג את התוצאה הטובה ביותר שנקבע עד היום בקטגוריית המיניוואנים, עם ציוני-ריסוק מושלמים מהצד ומלפנים ועוד שתי נקודות לתזכורות חגורות-בטיחות – בסך-הכל 36. בהגנה על ילדים הושג ציון יפה של 4 כוכבים, אבל רק 2 כוכבים מאכזבים בהגנה על הולכי רגל. יחד עם פרסום התוצאות החדשות, הביע NCAP אכזבה מכך שסיאט בחרה להסיר את תזכורות-הבטיחות מהסיאט לאון, במכוניות שייוצרו החל מסוף אוגוסט. ההודעה לעיתונות מציינת כי זו הפעם הראשונה בה נתקל הארגון בתופעה של הפחתה ברמת אבזור-הבטיחות לאחר שזו נבחנה על-ידי NCAP. הלאון נבחנה ב-2005 ולמרות היותה מצויידת ב-6 כריות, השיגה ציון מאכזב לכשעצמו של 4 כוכבים – בעיקר בשל ציון נמוך בריסוק החזיתי. הסרת תזכורת חגורות הבטיחות מורידה את הניקוד הכללי מ-32 ל-30, אך אינה משנה את הדירוג של 4 כוכבים.