ג'נרל מוטורס חשפה אתמול את דגמיה החדשים החשובים ביותר בעשור הנוכחי, ככל הנראה: הדור החדש של הטנדרים בגודל-מלא, שברולט סילברדו ו-GMC סיירה. משפחת הטנדרים הזו היא הנמכרת ביותר של GM בארה"ב, ורק סדרה F של פורד נמכרת יותר; אלו גם דגמים רווחיים ביותר עבור היצרנים האמריקניים, והם בעלי חשיבות ראשונה במעלה. אלא שעליה מתמשכת במחירי הדלק גרמה לירידה מקבילה ומשמעותית במכירות טנדרים ורכבי-פנאי גדולים בשוק המקומי והיא אחת הסיבות העיקריות להפסדי-הענק של GM (ופורד). ממש זה עתה הודיעה GM על הפסד של למעלה משלושה מיליארד (!) דולר ברבעון השני, כך שחשיפת הטנדרים החדשים מגיעה בהחלט בזמן. הטנדרים של שברולט ו-GMC זוכים, בעקרון, לשינויים דומים לאלו שחלו מוקדם יותר השנה במשפחת רכבי הפנאי של GM – שברולט טאהו, קדילאק אסקלייד, GMC יוקון וכו'. עיצוב חדש וחלקלק יותר אמור להקנות לא רק הופעה מודרנית אלא גם שיפור ניכר במקדם-הגרר, כולל שמשה קדמית משופעת מבעבר. היצע המנועים נלקח ברובו מאותם רכבי פנאי ונהנה מאותם עדכונים: יותר הספק, "ניהול דלק אקטיבי" (AFM), אפשרות למנוע תואם-E85 (אתנול) – וכל זה אמור להביא לשיפור קריטי בצריכת הדלק. היצע המנועים מתחיל ב-V6 הותיק בנפח 4.3 ל', דרך מנועי V8 בנפחי 4.8, 5.3 ו-6.0 ל' בהספקים שבין 295 ל-367 כ"ס, וכלה – רק ב-GMC סיירה "דנאלי" – ב-V8 בנפח 6.2 ל' בעל תזמון שסתומים משתנה ו-400 כ"ס, מנוע חדש שעד עתה זכה לו דגם 2007 של הקדילאק אסקלייד בלבד. מנוע זה גם משודך לתיבה אוטומטית 6 הילוכים – כל היתר מסתפקים עדיין בארבעה. הפלטפורמה, המשותפת לרכבי-הפנאי המוזכרים לעיל, כוללת שילדה חדשה וקשיחה משמעותית מקודמתה: ההתנגדות לפיתול גדלה ב-234%, והקשיחות לכיפוף במישור האנכי שופרה ב-62%. מפשקי הגלגלים הורחבו, בעיקר מלפנים, והמיתלים הקדמיים זנחו את מוטות-הפיתול המסורתיים לטובת קפיצי סליל (בתצורת קוילאובר). מערכת ההגה היא, בשעה טובה, גל משונן. לא נפרט את כל הגרסאות, התצורות והאבזור – ממילא בשלב זה נחשפו רק הגרסאות ה"קלות" של הטנדרים, אשר אינן מיובאות אלינו. שיווקן של אלו יתחיל בארה"ב עוד לפני תום השנה. שיווק גרסאות ה-HD הכבדות יתחיל ברבעון הראשון של 2007. בכל מקרה. התאוששותה של GM תלויה במידה רבה בהצלחת הטנדרים החדשים – ולפחות על פי ההצהרות, הקונצרן בטוח למדי בהצלחה זו. נחכה ונראה.