אלו הן תמונות רשמיות של רכב-קונספט המכונה C.L.E.V.E.R – ראשי תיבות של Compact Low Emission Vehicle for uRban transport, וכמובן "חכם" באנגלית. הרכב פותח על-ידי ב.מ.וו בתקציב של 3.3 מיליון אירו במסגרת פרוייקט במימון האיחוד האירופי, כאשר בפרוייקט שותפות אוניברסיטות בבריטניה, גרמניה ואוסטריה, וחברות מסחריות בתחומי צמיגים, חומרים ועוד בשלוש המדינות הללו. הרעיון המכני בבסיסו של ה"קלוור" הוא רכב תלת-גלגלי, כאשר החלק הקדמי יחד עם תא הנהג נוטה בפניות בעוד שני הגלגלים האחוריים נשארים צמודים לכביש. בכך ניתן להתגבר על המגבלה האינהרנטית של רכב משולש-גלגלים בעל מפשק-גלגלים צר ולאפשר פניות ללא חשש התהפכות. הרעיון אינו חדש כלל ועיקר: הונדה מייצרת מזה שנים קטנוע תלת-גלגלי צנוע ועממי הפועל על אותו עקרון, "ג'יירו", שאף שווק בעבר בישראל. חברת Carver ההולנדית אמורה להתחיל השנה ביייצור סדרתי של הכלי הלא-ממש-עממי שלה, לאחר פיתוח ארוך – אבטיפוס ראשון נבנה עוד בשנות ה-90. הדמיון בין הקלוור לקארוור רב (כולל השמות...), אך הקארוור הוא כלי יקר – החל מכ-30,000 אירו – עם ביצועים מכובדים: 185 קמ"ש, 0 ל-100 ב-8.2 שנ'. הפרוייקט החדש אינו מיועד להציע ביצועים גבוהים או נהיגה ספורטיבית, אלא לספק אלטרנטיבת-תחבורה עירונית, סופר-חסכונית וידידותית לסביבה. ה"קלוור" מצוייד במנוע חד-צילינדרי בנפח 230 סמ"ק, המונע בגז טבעי; צריכת הדלק הממוצעת היא 41.7 ק"מ לליטר, בליווי פליטת מזהמים אולטרא-נמוכה. עם ממדים צרים, תמרון כשל אופנוע והגנה על הנוסע בפני פגעי הטבע ובעת תאונה, הקלוור הוא תחליף בטיחותי וקל לשימוש לרכב דו-גלגלי. בשלב זה לא ידוע מהן תכניות הייצור, אך הקלוור יכול להיות היורש של ה-C1, הקטנוע הבטיחותי של ב.מ.וו שנכשל כשלון חרוץ. נזכיר עוד כי ב-1997 הציגה מרצדס את ה"לייפג'ט", קונספט משולש-גלגלים שנטה בפניות – אך שם היו שני גלגלים מלפנים ואחד מאחור, והמרכב כולו נטה בסיוע מנגנון שונה לגמרי.