נושא האמינות הוא אחד מאבני היסוד של עולם הרכב הישראלי. לא צריך יותר משמועה לא ברורה על ^בעיות אמינות^ כדי לפגוע קשות במכירות דגם זה או אחר. אלא שבמקרים רבים מדובר בשמועות בלבד – ^חבר של הבת של הדודה^ שהיה לו אוטו כזה ונתקל בבעיה או מוניטין שרודף אחר מותג מסוים מימים, ודגמים, עברו. אבל שאלת האמינות מטרידה לא רק את הישראלים, אלא את כלל נהגי העולם. שם, בעולם הרחב, יש סקרים בקנה מידה ענק שמנסים לענות על שאלת האמינות ואולם עדיין שאלת ^מהי אמינות^ נשארת נתונה לוויכוח – האם אמינות נקבעת אך ורק ע^י מספר התקלות? או שיש לשקלל לחישוב גם את עלות תיקון התקלה. האם נותנים משקל שונה לתקלה משביתה, כזו שדרשה גרירת הרכב למוסך? והאם מתחשבים בכמות הזמן ששהה הרכב במוסך עד לתיקונו? זו גם הסיבה שבסקרים שונים מתקבלות תוצאות שונות, לפעמים מהותית. קחו למשל את דרוג האמינות של חברת Warranty Direct הבריטית, שמעניקה למותגי הרכב השונים דרוג אמינות שמבוסס על נתוני תביעות של כלי הרכב המבוטחים בחברה. הציון מורכב משקלול תכיפות התיקונים ועלותם הממוצעת, אם כי לא ברור איזה משקל בדיוק מקבל כל רכיב. דירוג האמינות המותגים שמפרסמת החברה כולל לא מעט סתירות לעומת ה^ידוע^ בישראל – המותג האמין ביותר הוא סקודה האירופאית, לפני המותגים היפניים מאזדה והונדה (והרבה לפני החברה האם, פולקסווגן, במקום ה-9). פורד ממוקמת מעל לקסוס (שזוכה באופן מסורתי למקום הראשון בסקרים הידועים של JD POWER) וטויוטה, בעלת מוניטין האמינות המוחלטת (ולא רק בישראל), כלל אינה נמצאת בעשירייה הפותחת. עוד הפתעות בדרוג – סובארו נמצאת במקום השלישי מהסוף (לפני ג'יפ ופורשה). עיון מעמיק יותר מגלה כמה עובדות מעניינות – יונדאי אומנם ממוקמת רק במקום השביעי בדרוג אמינות היצרנים, אבל התיקונים מהירים. ללקסוס אין, בכלל, תקלות במנוע, למרות שהן המכוניות שנסעו הכי הרבה. עלות התיקון הממוצעת בטויוטה כמעט כפולה מבפיז'ו וסיטרואן (וזו גם כנראה הסיבה לציון הכולל הנמוך). מפתיע לגלות שגם בפיאט עלות התיקון הממוצע גבוהה יחסית, שוב בניגוד למוניטין שהמכונית רכשה בישראל. חשוב לזכור שבשל שקלול נושא העלות לציון האמינות, יש לקחת את הדירוג הנ^ל בערבון מוגבל כאשר באים להשליך ממנו על הנעשה בישראל, בשל ההבדלים בעלויות התיקונים. ועדיין, חומר מעניין למחשבה לגבי מה שאנחנו ^יודעים^, לא?