מרצדס חשפה בתערוכת ניו-יורק את ה-E-קלאס המעודכנת, ארבע שנים אחרי השקת הדגם הנוכחי. בעיצוב החיצוני חלו שינויים קלים, עם פנסים מחודשים הכוללים תאורת LED לפנסי חניה, חצאיות-צד חדשות, פגוש ושבכה קדמית מעודכנים ועוד נגיעות פה-ושם; גם תא הנוסעים רוענן עם צבעים חדשים, הגה בתכנון חדש ועוד. אבל השינויים העיקריים אינם בתחום הויזואלי. היצע המנועים עבר עדכון משמעותי: שישה מנועים מתוך העשרה שבהיצע הם חדשים או שעברו שינויים. מנוע הבנזין הבסיסי ב-E200K מקבל תוספת של 21 כ^ס, מ-163 ל-184 כ^ס. ה-E500 מקבלת את מנוע ה-V8 החדש כפי שהופיע ב-S-קלאס, בנפח 5.5 ל' ועם 388 כ^ס. ואם האצה מ-0 ל-100 ב-5.3 שניות אינה מספיקה לכם, הרי שגרסת AMG, ה-E63, מקבלת את ה-V8 האטמוספירי מהדור החדש, עם 514 כ^ס – וזו כמובן ה-E-קלאס החזקה בכל הזמנים. ה-E63 מוצעת בשתי גרסאות המרכב, סדאן וסטיישן; הסדאן מאיצה מ-0 ל-100 ב-4.5 שניות בלבד! בתחום הדיזל, מנועי הארבעה-צילינדרים בתחתית ההיצע חוזקו: ה-E200 CDI מציע עכשיו 136 כ^ס, וה-E220 CDI – 170 כ^ס (עם מומנט מירבי של 40.8 קג^מ – מ-2.15 ל' בלבד!). ואילו מנוע ה-V6 דיזל המצויין של ה-E320 CDI נשאר עם 224 כ^ס אך המומנט מטפס ל-55.1 קג^מ! ב-2007 תהיה ארה^ב השוק הראשון שיקבל את גרסת ה-Bluetec האולטרא-ידידותית-לסביבה של מנוע זה, לגביו טוענת מרצדס כי יהיה מנוע הדיזל הנקי ביותר בעולם: רמות הזיהום, כך מרצדס, נמוכות ב-20 עד 40 אחוז לעומת מנועי בנזין מקבילים. אירופה תקבל את טכנולוגיית ה-Bluetec רק ב-2008. כל הגרסאות זוכות לקבל את מה שמרצדס מכנה Direct Control – חבילת שיפורים האמורים לשפר את תחושת הנהיגה והשליטה. יחס המסירה של ההגה קוצר ב-10% לקבלת תגובות מהירות וישירות יותר. מיסבים משופרים במגנוני המיתלים אמורים לתמוך בכוחות-צד באופן יעיל יותר ולתרום התנהגות נייטרלית יותר בפניות. ברמות הגימור הגבוהות יותר מקבלים המיתלים קפיצי-עזר להגבלת הקפיצה חזרה (Rebound), להפחתת זוית הגלגול בפניות. בנוסף, התיבות הידניות בהיצע מקבלות מנגנון החלפת-הילוכים משופר. עוד בתחום הדינמי – מערכת בלמים אדפטיבית עם בקרה אלקטרונית שנלקחה מה-S-קלאס, אשר יודעת לזהות מצבי חירום כגון הורדה מהירה של הרגל מדוושת המצערת ו^מכינה^ את עצמה לבלימה מהירה על-ידי יצירת לחץ מקדים במעגלים ההידראוליים והבאת הרפידות למגע קל עם הדיסקים. בעת נסיעה על כביש רטוב המערכת מפעילה קלות את הבלמים בפולסים קצובים – שאינם מורגשים על-ידי הנהג – כדי לייבש את הבלמים. עוד מצויידים הבלמים בפונקציית HOLD, המחזיקה את הבלמים מופעלים לאחר עצירה כדי למנוע גלגול קדימה בלתי-רצוי ברמזור או בתנועה צפופה. הבלמים מנותקים אוטומטית בעת חידוש הנסיעה, כמובן. אותם בלמים מפעלים גם אורות-בלימה אדפטיביים, המופעלים במוד הבזקה מהירה בעת בלימת חירום. לפי מרצדס, פעולה זו מקצרת את זמן-התגובה של נהגים לרכב הבולם לפניהם, בשיעור המקצר את מרחק העצירה ב-4 מטרים ממהירות 80 קמ^ש. תחום התאורה טופל גם בפנסי הדרך הראשיים – Intelligent Light System, כך מכנה מרצדס את המערכת החדשה, המהווה עדכון לפנסים האקטיביים שהותקנו ב-E-קלאס מ-2003. מערכת אופציונלית זו, המוצעת עם פנסי בי-קסנון, מצויידת בחמישה מצבים לאור-הדרך הרגיל (הנמוך), המשנים את פיזור ועוצמת האלומה. בנסיעה מהירה באוטוסטרדה, למשל, המערכת מגדילה את טווח התאורה היעיל ב-50 מטרים לעומת אור נמוך קונבנציונלי. עוד מצויידת המערכת בפנסי-ערפל משופרים. פעולת הפנסים האקטיביים עוקבי-ההגה שופרה והם מקבלים עוד 3 מעלות הפניה – עד 15 מעלות – וכך גם פונקציית ה-Cornering Lights המיועדת למהירויות נמוכות, אשר מפעילה אוטומטית אלומת תאורה הצידה במהירויות נמוכות עם הפעלת האיתות או הפניית ההגה בשיעור מסויים. תחום הבטיחות, בכלל, מקבל דגש ב-E החדשה עם מערכת Pre-Safe המזהה מצבי תאונה פוטנציאליים ונוקטת באמצעים מוקדמים – הפעלת קדם-המותחנים (למשל בעת בלימת חירום), הזזת מושב הנוסע למצב אופטימלי, או סגירת חלונות וגג-השמש. עוד מוצעת מערכת הגנה לצוואר Neck Pro, המזיזה את משענת הראש קדימה ולמעלה למניעת פציעות מסוג צליפת-שוט בעת פגיעה מאחור. מרצדס מספקת רשימה ארוכה של אמצעים לשיפור העמידות בתאונה – חיזוקים, ריפודים נוספים, חומרים סופגי-אנרגיה, דימוטם אוטומטי של המנוע וסגירת מעגל הדלק בתאונות מחומרה מסויימת ומעלה, ועוד ועוד. שיווקה של ה-E-קלאס המעודכנת יתחיל ביוני הקרוב.