בתערוכת פרנקפורט 2005 הציגה ג'יפ צמד דגמי קונספט קומפקטיים, הקומפס והפטריוט. גרסת הייצור של הקומפס הגיעה זמן קצר לאחר מכן, בתערוכת דטרויט בינואר השנה – וזכתה לביקורות נוקבות בשל היותה רכה ומעודנת מדי עבור רכב השייך למותג ג'יפ המסוקס. עכשיו, בתערוכת ניו-יורק שתפתח בסוף השבוע, הגיע תור גרסת הייצור של הפטריוט. הפעם מדובר במשהו שראוי קצת יותר ללוגו המהולל של ג'יפ: הפטריוט הוא למעשה גרסה מוקשחת של הקומפס, על אותו בסיס מכני (שמשותף גם לדודג' קאליבר). בסיס הגלגלים הוא 2.635 מ', האורך 4.41 מ', הרוחב 1.755 מ' והגובה בגרסה הבסיסית 1.64 מ'. הקוים יותר זויתיים ופחות מנופחים, והמפרט מבטיח יכולת-שטח סבירה. כמו הקומפס, מגיע הפטריוט עם מנועי בנזין 2.4 ל' ודיזל 2.0 ל'. מנוע הבנזין מוצע עם תיבה ידנית 5 הילוכים או אוטומטית רציפה, הדיזל עם תיבה ידנית 6 הילוכים. אלא שהפעם, בנוסף לגרסת הנעה-קדמית בסיסית, ניתן לקבל את הדגם עם הנעה כפולה בשתי גרסאות שונות. הראשונה מכונה Freedom Drive I, וזו מצויידת בהנעה כפולה קבועה עם מצב נעילה לדיפרנציאל המרכזי; השניה, המעניינת יותר לחובבי השטח, היא חבילת שטח המכונה Freedom Drive II. זו כוללת תיבה רציפה עם תחום Low, הגבהה של המרכב ב-2.5 ס^מ, מיגוני גחון, ווי גרירה, צמיגים אגרסיביים בחתך גבוה יותר (215/65-17 במקום 215/60-17) ועזרי-שטח אלקטרוניים כגון בקרת גלישה במורד ובקרת אחיזה מבוססת בלימה סלקטיבית. כבר בגרסה זו מקבלים זויות מרכב משופרות, גם אם לא מדהימות – זוית גישה של 29 מעלות וזוית נטישה של 33 מעלות (לעומת 27.4 ו-31.4 מעלות בגרסה הבסיסית). זוית הגישה, במיוחד, מהווה שיפור ניכר לעומת הקומפס שמסתפק ב-20-21 מעלות. מרווח הגחון עם חבילת השטח עולה מ-20.3 ל-23.0 ס^מ. עוד כוללת החבילה אטימה משופרת למרכב המאפשרת צליחת מכשולי מים בעומק עד כחצי מטר. ג'יפ טוענת כי הפטריוט, בגרסתו היותר-קרבית, הוא בעל יכולת השטח הטובה ביותר בקטגוריית רכבי הפנאי הקומפקטיים. ייצורו של הפטריוט יתחיל ברבעון השלישי של השנה הנוכחית.