בתערוכת שטוקהולם הנפתחת היום מציגה סאאב 9-3 שהוסבה להנעה היברידית, וזו מכונית-הכלאיים הראשונה בעלת גג נפתח – לא שזה הישג טכנולוגי יוצא-דופן לכשעצמו. מה שיותר מעניין הוא כי יחידת הכוח משלבת מנוע חשמלי יחד עם מנוע הפועל על דלק "אקולוגי" – ביו-אתנול. בכך מושגים יתרונות מהותיים בכל הקשור לפליטת מזהמים. מכונית זו היא הפרי הראשון של מיזם משותף ל-GM ולממשלת שבדיה. מנוע ה-2 ליטר טורבו המותקן כרגיל ב-9-3 עבר התאמה לשימוש ב-100% דלק אתנול טהור (המכונה בהתאם E100), ומפיק עכשיו 260 כ"ס ו-38.3 קג"מ (לעומת 210 כ"ס ו-30.6 קג"מ ב-9-3 הרגילה). כמקובל ביחידות-הנעה היברידיות, יחידת המתנע יכולה לשמש גם כמחולל-זרם לטעינת מצברי ההנעה החשמלית – מנוע בהספק של כ-52 כ"ס המותקן מאחור ומניע בעת הצורך את הגלגלים האחוריים. יותר משמעותי מתוספת ההספק הוא המומנט שיכול המנוע החשמלי לספק: עד מקסימום רגעי של 68 קג"מ. כמקובל, בזמן בלימה המנוע החשמלי הופך את פעולתו וטוען את המצברים. אבל זה לא הכל: יחידת הסטרטר-גנרטור, הממוקמת בתוך גלגל-התנופה בין המנוע לתיבת ההילוכים, מסוגלת לספק עוד כ-20 כ"ס ו-12.2 קג"מ. יחד, שני המנועים החשמליים מסוגלים לספק יותר מפי שניים מהמומנט של המנוע הקונבנציונלי! בנוסף לבונוס הברור של שימוש במנועים החשמליים לבדם בתנועה עירונית איטית (למרחק המוגבל ל-10-20 ק"מ לפני שיש לטעון את המצברים מחדש), מעריכה סאאב כי המכונית מסוגלת להאיץ מ-0 ל-100 ב-6.9 שניות (לעומת 7.5 שנ' בגרסה האוטומטית של הסאאב 9-3 אירו, עם מנוע V6 ו-250 כ"ס). היתרון המשמעותי הנוסף, כמובן, הוא בהפחתת פליטת המזהמים – במקרה זה לא רק בשל השימוש בטכנולוגיה היברידית אלא גם בזכות השימוש בביו-אתנול. היתרון הגדול בדלק זה הוא בהפחתת פליטת ה-CO2, כאשר מביאים בחשבון את "מחזור החיים" של הדלק: ביו-אתנול מיוצר באופן מסחרי מצמחים, כשתהליך הגידול שלהם סופג CO2 מהאטמוספירה ומייצר חמצן. בסיכום ה"מאזן" ניתן להגיע להפחתה של 90% בפליטת חנקן דו-חמצני רעיל לאטמוספירה. בתערוכת ז'נבה האחרונה הציגה סאאב את קונספט האירו-X, שגם הוא צוייד במנוע הפועל על ביו-אתנול.