מגזין פורבס ידוע כחובב רשימות ^הכי^ ( האנשים הכי העשירים בעולם, החברות הכי צומחות, הכוכבים הכי חשובים ועוד) מגיע עכשיו לעולם המוטורי – עשרת המכוניות היקרות בעולם. במקום הראשון נמצאת מכונית על טרייה שסבלה מחבלי לידה ארוכים – הבוגאטי ווירון. המחיר? 1,192,057 דולר, לפני תוספות מיוחדות, כמובן. לווירון 1001 כ^ס ומומנט צנוע של 127.6 קג^מ, והיא מחזיקה בתואר המכונית הסדרתית המהירה ביותר בעולם עם 407 קמ^ש מדודים. 200 קמ^ש מושגים ב-7.3 שניות – לצורך השוואה לגולף GTI לוקח מאית שניות פחות להגיע ל-100 קמ^ש. נתון מעניין נוסף, צריכת הדלק במהירות המרבית עומדת על 0.8 ק^מ לליטר, מה שאומר שמיכל מלא (100 ל') יספיק לכם ל-12 דקות במהירות שיא... למי שתקציבו מוגבל יותר מציעים בפורבס את הפגאני זונדה רודסטר F, שנמצאת במקום השני. מכונית העל האיטלקית נראית זולה ליד המקום הראשון – 667,321 דולר בלבד – אבל כאן תאלצו להסתפק ב-602 כ^ס בלבד, אבל תוכלו ליהנות מהגג הפתוח. גם המהירות המרבית חלזונית ממש – 345 קמ^ש, בלבד. במקום השלישי נמצאת ה-SSC Ultimate Aero האמריקאית, המוצעת במחיר מציאה – 654,500 דולר – במיוחד אם לוקחים בחשבון את ההספק – 1046 כ^ס, 45 יותר מהווירון. אם כי המומנט מעט פחות טוב עם 113.6 קג^מ ^בלבד^. SSC טוענים כי הרכב מסוגל להגיע ל-417 קמ^ש, אבל המהירות לא נבדקה ולכן הווירון מחזיקה בתואר. במקום הרביעי נמצא את Leblanc Mirabeau השווצרית עם 700 כ^ס ו-86.7 קג^מ. מה שמיוחד כאן הוא המשקל, (או העדרו) 812 ק^ג בלבד, וזה פחות מפיאט פנדה (ופחות מחצי ממשקלה של הווירון האמורה). המהירות המרבית עומדת על 370 קמ^ש (וגם כאן מדובר בהערכה של היצרן, ולא ערך מדוד). במקום החמישי מתמודדת אמריקאית נוספת ב-.Saleen S7 Twin Turbo המנוע מספק 750 כ^ס ו-100 קמ^ש מושגים ב-2.8 שניות. המחיר 555 אלף דולר. במקום השישי נמצאת ה-Koenigsegg CCR. מכונית העל השוודית שהחזיקה לזמן קצר בתואר המכונית המהירה ביותר בעולם. 100 קמ^ש מושגים תוך 3.2 שניות בעזרתם של 806 סוסים שבדים. אם תגיעו עם המחיר של הסלין (מקום חמישי), יישאר לכם עודף לקניות באיקאה - 545,568 דולר. במקום השביעי מרצדס-מקלארן SLR. מכונית העל שנוצרה בשיתוף בין מרצדס ומקלארן. אומנם עם תיבת הילוכים אוטומטית אבל עם 626 כ^ס. 100 קמ^ש ב-3.8 שניות ומהירות מרבית של 334 קמ^ש. כאן תיפרדו מ- 452 אלף דולר בלבד. במקום השמיני נמצאת המייבך 62. הגרסה הארוכה של מכונית הפאר-על הגרמנית נראית זולה ליד מכונית הסופר-ספורט עם 448 אלף דולר. המנוע המדהים בד^כ – 550 כ^ס ו –91.7 קג^מ – מצליח להראות כמעט כאן צנוע, מנפלאות היחסיות. לא זה המצב במחלקת הפאר והאבזור – רשימה אינסופית למעשה. גם מקום לא חסר עם אורך של 616 ס^מ (ומכאן גם שמה) כמעט מטר יותר מהגרסה הארוכה של ה-S קלאס. במקום התשיעי התמקמה הפורשה קאררה GT. אומנם ה-911 טורבו החדשה כבר מציגה ביצועים עדיפים בתאוצה ל-100 קמ^ש, אבל עם 612 כ^ס היא עדיין מלכת המהירות של היצרן עם מהירות מרבית העומדת על 330 קמ^ש מרשימים. במקום האחרון נמצא את המייבך 57S, גרסת הביצועים של המייבך הקצרה (573 ס^מ) עם אורווה משודרגת ב-62 סוסים לעומת הגרסה הרגילה – המביאים אותה לסך כולל של 612 כ^ס - ושיפור קל בביצועים – חמש שניות בלבד למאה. המחיר של הזולה ביותר מבין היקרות עומד על 430 אלף דולר. חלומות נעימים לכולכם.