את המאזדה 3 אין צורך להציג לאף אחד (בארץ לפחות), מדובר במכונית הנמכרת ביותר בשנה החולפת עם לא פחות מ-16,265 יחידות וגם בשנה שקדמה לה הובילה ה-3 את טבלת המכירות. גם בעולם ה-3 מבוקשת, ומאזדה מתקשה לעמוד בביקוש הרב. עכשיו, שלוש שנים אחרי שהוצגה בפרנקפורט 2003 מגיעה זמן מתיחת הפנים. מאזדה ביצעו מתיחת פנים עדינה עם פגושים מעוצבים מחדש וגריל מעט שונה בין דגם החמש דלתות לסדאן. כמו כן החישוקים עוצבו מחדש גם הפנים שונה, ומוצע (בהתאם לשוק) בצבע אפור או שחור. מאזדה טוענים כי השלוש המתוחה נוחה יותר, מתנהגת יותר, ושקטה יותר. מבחר המנועים כמעט ולא שונה – מנוע ה-1.6 ליטר המוכר מספק 105 כ^ס ב-6000 סל^ד (ללא שינוי), אך המומנט, 14.8 קג^מ, מושג 500 סל^ד מוקדם יותר, ב-4000 סל^ד. מאזדה טוענים גם לצריכת דלק משופרת. מנוע השני ליטר הנמכר גם כן בארץ, מספק 150 כ^ס ב-6500 סל^ד, 500 סל^ד גבוה יותר, והמומנט נשאר זהה עם 19 קג^מ אם כמו ב-1.6 ל' הוא מושג 500 סל^ד מוקדם יותר, ב-4000 סל^ד. מנוע זה מוצע עכשיו גם עם תיבת הילוכים ידנית חדשה בעלת שישה יחסי העברה. ויש גם מנועים שאינם משווקים בארץ (אם כי אינם חדשים) - מנוע 1.4 ליטר 84 כ^ס ב-6000 סל^ד ו-12.4 קג^מ ב-6000 סל^ד. ושני מנועי טורבו דיזל, מסילה משותפת, שפותחו יחד עם PSA בנפח 1.6 ליטר המספקים 90 ו-109 כ^ס ב-4000 סל^ד ו-22 קג^מ מומנט ו-24.5 קג^מ בהתאמה ב-1750 סל^ד. בתחום האופציות ניתן להזכיר מערכת קול עם דיסק קשיח בנפח 20 גיג'ה בייט המסוגלת לאכסן כ-3000 שירים ובנוסף אופציה לכניסה ללא מפתח. יחד עם מתיחת הפנים הוצגה גם גרסה ספורטיבית ל-3 – MPS. המנוע בנפח 2.3 ליטר, טורבו מספק 250 כ^ס ב-5500 סל^ד ו-38.7 קג^מ ב-3000 סל^ד. המנוע מוכר גם מגרסת ה-MPS של ה-6, MPV החדשה ו-CX7. המנוע משודך לגיר ידני עם שישה הילוכים ויחדיו הם מביאים את המכונית ל100 קמ^ש ב-6.1 שניות ולמהירות מרבית של 250 קמ^ש. המתלים והבלמים שודרגו כדי להתמודד עם תוספת הכוח הגדולה, ומאזדה טוענים גם לצליל ספורטיבי ממערכת הפלטה. כמו כן תמצאו מושבים ספורטיביים, דוושות אלומיניום ופגושים גדולים יותר, וחישוקי ^18 האחראים למראה קרבי יותר. האם דלק מוטורס ישתכנעו להביא את הגרסה הספורטיבית או לפחות את השני ליטר הידנית? אנחנו מקווים. בינתיים נמסר מדלק מוטורס כי הגרסה המתוחה תגיע כמודל 2007 בעוד מספר חודשים.