בדרך כלל, כותרת כמו זו המופיעה בראש הידיעה גורמת לנו לחשוב על ב.מ.וו סדרה 3, לא על מאזדה. משמעות המאזדה3 עבורנו היא בעיקר המוני מכוניות-ליסינג אחידות ולא-ממש-מרטיטות. התדמית הזו עתידה לקבל טלטול קל בעקבות תערוכת ז'נבה, שם תושק בבכורה עולמית גרסה שרירית חדשה של המאזדה3. כפי שעשתה קודם לכן עם הגרסה המקבילה של המאזדה6, גם ה-3 הספורטיבית מקבלת את הכינוי MPS באירופה (ו'מאזדהספיד' בארה"ב ויפן). בשלב זה לא מספרים לנו הרבה, למעט העובדה כי ה-MPS מקבלת את מנוע ה-2.3 טורבו הזרקה-ישירה (DISI, לפי הטרמינולוגיה של מאזדה), דומה לזה הקיים במאזדה6 MPS. אלא שכאן ההנעה תשאר קדמית ולא כפולה כמו ב-MPS הגדולה יותר ולכן ההשערה היא כי ההספק יהיה נמוך יותר מ-260 כ"ס שמקבלת ה-6 MPS. מאזדה ממלאה פיה מים בשלב זה ומסתפקת בזוג התמונות המופיעות כאן. כדאי להזכיר כאן כי המאזדה3 חולקת את הפלטפורמה עם הפורד פוקוס, וכי בגרסת ה-ST של זו האחרונה השלדה מתמודדת היטב עם 220 כ"ס המועברים דרך הגלגלים הקדמיים. האם ל-3 יהיו עוד יותר? בנוסף לגרסת ה-MPS של ה-3 יוכל הקהל האירופי לצפות בז'נבה בקאבורה, מכונית-הקונספט המדהימה שהוצגה לראשונה בתערוכת דטרויט בתחילת ינואר.