בעיכוב של שבועיים בשל מזג אוויר סוער, חזרה אלינו ליגת העבירות ^יונדאי אקסטרים^, שמפיק מיקי יוחאי, אחרי שנת שבתון ב-2005. כמיטב המסורת נערך אירוע הפתיחה בגבעות הטרשים של מודיעין, המציעות שילוב אופטימאלי של מכשולי עבירות, נגישות לקהל ומזג אוויר נוח, יחסית. ובכל זאת, הליגה השנה שונה מעט מזו שהכרנו לפני שנתיים, עם שני הבדלים עיקריים: הראשון הוא מחיקת הקטגוריה הסטנדרטית מהליגה – קהל ה^סטנדרטיים^ מוצא את פורקנו בליגה האחות, ליגת ה^קרוס קאנטרי^ – מה שמאפשר אירוע שוטף וזורם יותר ותכנון מסלול מאתגר יותר, שאינו צריך להתחשב במגבלות הכלים הסטנדרטיים; ההבדל השני הוא שהשנה גם מתחרי קטגורית האדוונצ'ר ^טסים סולו^ – רכב אחד בכל קבוצה במקום שניים בעבר, מה שמפחית את חשיבות עבודת הצוות. בפיטס האקסטרים התייצבו כל השמות הקבועים – עידו והטרקאן הייחודי שלו, גיא פרוג'יפ והמפלצת המוגדשת, פרויקטים 4X4 עם הכלי הצהוב שלהם (אבל בלי איציק מיני) וברוך טולדנו, שהחליף את הצפרדע הענקית בראשן קטן וחדש. בקטגורית האדוונצ'ר נרשמה גם כן נוכחות מלאה – הסופה הכתומה של צוות יוסי במות האילתי, הדיסקברי של שי שמעוני מצוות גתוס/כל גדר, שתי הסופות של אספיר עם חסות של מירס וקופר ושלושה צוותי ניר – שני דיפנדרים קצרים וסיקס אחד. החידוש היחיד בקטגורית האדוונצ'ר היה הריינג'ר של DBM בצביעת כחול-גבעתיים, שבא לנסות את כוחו במגרש של ^הגדולים^. כל אחד מהצוותים היה צריך לעבור חמישה מסלולים (כשקטגורית האקסטרים צריכה לטפס גבוה יותר בכל מסלול) שכללו את המגוון הרגיל של מדרגות סלע ובולדרים המפוזרים על המדרון התלול כשהכל מתובל, באדיבות מזג האוויר, בבוץ חלקלק. הבוץ, כמו גם שינויים קלים שערך מיקי בחלק המסלול המיועד לקטגורית האקסטרים, גרמו לכך שאפילו אנשי האקסטרים נאלצו לבצע ^עבודות מע^ץ^ ולשלוף כננות כדי להצליח לצלוח את המסלול הקשה. בקטגורית האקסטרים המועמד לניצחון היה עידו כהן, שלפני שנתיים דרס את אותה גבעה בדיוק בהופעת הבכורה של הטרקאן שלו. אלא שכבר עם הזינוק למקצה הראשון נראה העכביש הכסוף נעצר לפני המדרגה הראשונה ולא זז יותר. בירור קצר העלה שתפוח היגוי נשבר והשאיר את עידו ללא היגוי וללא נקודות במקצה הראשון. התקלה תוקנה במהרה ועידו הסתער על הגבעות בשצף קצף, גומר מסלול אחר מסלול בקצב מסחרר שהשאיר את אנשי הצוות הרגליים (ואת הצלמים) חסרי נשימה. הקצב הגבוה כמעט והספיק לו כדי לפצות על המסלול החסר, אבל רק כמעט – גיא הצליח להביא את המפלצת הגבוהה והחזקה של קבוצת פרוג'יפ/פרינטסנטר למקום הראשון בהפרש זעיר של 20 נקודות. הפרש קטן אבל מספיק. ההישג ראוי לציון במיוחד לאור העובדה שגם גיא סבל מבעיות טכניות שהראשית בהן היתה בתיבת ההילוכים, שדרשה התערבות של איש צוות קרקע עם ג'בקה כדי לעבור מ-D לרברס... אל המקום השלישי הצליח להתברג ברוך טולדנו עם הראשן שלו, כלי שטח בעיצוב יוצא דופן עם מנוע זעיר וחלוש במונחי הקטגוריה – רק 2,000 סמ^ק ו-150 כ^ס, לעומת נפחים גדולים פי ארבע וחמש והספקים גדולים פי שתיים וחצי לפחות. הכלי נמוך משמעותית מהמקובל, ולמרות זאת מבנה המתלים שלו מאפשר מהלך מתלה מכובד ביותר. קשה להסביר את העניין במילים, הביטו בתמונות. ברוך היה מסיים עם ניקוד גבוה משמעותית אלמלא תקלת חשמל שהשביתה את הרכב בתחילת המסלול השלישי (אותו מסלול בדיוק בו שבק גם האוטו של עידו...). צוות 4X4, אלוף השנה שעברה, נראה מעט לא ממוקד ואולי בשל העדרו של איציק לא הצליח לתת את ההצגה הרגילה. בקטגורית האדוונצ'ר לא אכזבו אנשי אספיר, האלופים המסורתיים של ליגות העבירות. צוות אספיר-קופר קטף את המקום הראשון, למרות בחירה תמוהה משהו בשרשראות שלג לגלגלים האחוריים. השרשראות מיועדות, בתיאוריה, בעיקר לבוץ עמוק ולשלג ולא לסלעים רטובים וחלקים; ואכן, לאורך המסלול היה נראה כי הצמיגים עטויי השרשראות מתקשים למצוא אחיזה. אולם עם תוצאות אי אפשר (או לפחות קשה) להתווכח ולוח התוצאות מספר שהצוות אסף את מספר הנקודות הגבוה ביותר. הצוות השני בקבוצת אספיר הצליח להתברג רק למקום הרביעי לאחר שהתהפך בסוף היום בשיפוע צד במסלול מספר חמש, שם התהפך גם צוות BDM לפני שפרש מן התחרות. את המקום השני בתחרות קטף הצוות האילתי של ^יוסי במות^ שהצליח לצבור כמות נאה של נקודות למרות פריקת צמיג ובעיה במשאבת הדלק שהשביתה את הרכב בסיום אחד המסלולים. הצוות מוביל עתה את קטגורית האדוונצ'ר צאלנג', שמשלבת בין אירועים משתי ליגות העבירות של מיקי יוחאי. במקום השלישי, בפער קטן, סיים שי שמעוני עם הדיסקברי שבע הקרבות שלו. בסופו של יום יכולים לרשום לעצמם מיקי ואנשי יונדאי V גדול ולחייך בנחת – האירוע זרם בצורה מעניינת (למרות הפרעות המשטרה, שדרשה לראות את רשיונות הרכב של חלק ממתחרי האקסטרים. חבר'ה – חוק הספורט המוטורי כבר עבר! אין לכם משהו טוב יותר לעשות?) ואלפים גדשו את המתחם והריעו למתחרים. בסוף היום אפילו הקפידו אנשי ההפקה על איסוף כל פיסת נייר שנשארה מאחור – ספורט מוטורי כהלכתו. תוצאות: אקסטרים 1.צוות פרוג'יפ/פרינטסנטר – 2,450 נק' 2.צוות עידו IRT – 2,430 נק' 3.צוות טולדנו – 1,995 נק' אדוונצ'ר 1.צוות אספיר-קופר – 2,425 נק' 2.צוות יוסי במות והובלות – 2.040 נק' 3.צוות ד.נ. כל גדר/גתוס – 1,900 נק' אדוונצ'ר צאלנג' 1.צוות יוסי במות והובלות 2. צוות ד.נ. כל גדר/גתוס 3.צוות ניר – אלי שחר