האקספדישן (Expedition) הוא רכב הפנאי הגדול ביותר של פורד, עכשיו משהופסק ייצורו של האקסקרז'ן המפלצתי: בסיס גלגלים של יותר משלושה מטרים, אורך מעל חמישה מטרים, ממדי רוחב וגובה הקרובים לשני מטרים, משקל של שנים-וחצי טון ומעלה. בתערוכת הרכב של טקסס שנפתחה בסוף השבוע השיקה פורד את האקספדישן דגם 2007, עם שינויי עיצוב, עדכונים מכניים, והשינוי המשמעותי ביותר – הוספת גרסה ארוכה, אקספדישן EL, המיועדת למלא את המקום שהתפנה על-ידי האקסקרז'ן. גרסה זו מקבילה לסאברבן הותיק של שברולט (שעבר גם הוא רענון לשנת הדגם 2007, יחד עם שאר הדגמים הכבדים של GM) ומציעה תוספת של 31 ס^מ לבסיס הגלגלים, 3.33 מ' לעומת 3.02. האורך הכללי קיבל תוספת של 38 ס^מ וקפץ מ-5.24 מ' ל-5.62 מ'. העיצוב החדש של האקספדישן שואב את החרטום המתנשא של הטנדרים הגדולים והמצליחים, סדרה F, וכולל בין היתר אפשרות לחישוקי ^20 כאופציה ברמת הגימור הגבוהה ביותר, ^לימיטד^ (הסטנדרד הוא ^17 או ^18 בהתאם לרמת הגימור). למרות היותו בעל שלדת-סולם נפרדת, האקספדישן בעל מיתלים נפרדים וקפיצי סליל לכל הגלגלים, כאשר בגרסה המחודשת המיתלים תוכננו מחדש. המנוע היחיד בהיצע היה ונשאר V8 בנפח 5.4 ל' עם 300 כ^ס, אך התיבה חדשה – אוטומטית 6 הילוכים במקום 4 הילוכים בתיבה הקודמת, עם אפשרות לתפעול ידני. האקסרז'ן יכול להוביל עד 9 נוסעים, לגרור עד 4.1 טון. האקספדישן אינו מיובא לישראל אך חברת 'דלק מוטורס' מתכוננת להביא בקרוב את אחיו הקטן (יחסית בלבד, כמובן), האקספלורר, שהוא רכב הפנאי הנמכר ביותר בארה^ב מזה שנים.