בתערוכת פרנקפורט, לפני חמישה חודשים, הבטיחו נציגי PSA כי גם הם יכנסו לזירת ההנעה המעורבת, אבל יעשו זאת מזווית מעט שונה – עירוב של הנעת דיזל וחשמל, ולא בנזין כמקובל. מובן בהחלט בהתחשב במעמדה הבכיר של PSA בתחום מנועי הדיזל.
היום מקיימים אנשי פיז'ו-סיטרואן את הבטחתם וחושפים שני מדגימי טכנולוגיות לטכנולוגית הדיזל ההיברידי. מבחינת המרכיב החשמלי אין למהנדסי החברה הצרפתית בשורות מרחיקות לכת – מנועים חשמליים הפועלים עצמאית (לתנועה עירונית חסרת זיהום לחלוטין במהירות של עד 50 קמ"ש לטווח של עד 5 ק"מ) או במקביל למנוע הבעירה הפנימית, דימום מנוע הבעירה הפנימית בזמן עמידה (ע"ב מערכת ה-Stop&Go שכבר מותקנת במספר דגמים סדרתיים של הקונצרן) וסוללת ניקל מטאל במתח גבוה להנעת המנועים הנטענת ממנוע הדיזל או מניצול אנרגית הבלימה (בעזרת יחידת גנרטור מיוחדת).
המערכת הותקנה בשני כלי רכב – סיטרואן C4 ופיז'ו 307. מנוע הדיזל הוא מנוע ה-1.6HDI החדש של החברה, בגרסה המפיקה 90 כ"ס, המזווג לתיבה רובוטית. המנוע החשמלי מספק עד 32 כ"ס ו-13.3 קג"מ לפרקי זמן קצרים ויכול לספק 22 כ"ס ו-8.1 קג"מ לפרקי זמן ארוכים יותר. תוספת המשקל שגובה המערכת החשמלית כולה עומדת על 110 ק"ג – כך שהביצועים הכלליים לא נפגעים. צריכת הדלק המשולבת שהושגה עומדת על 3.4 ל' ל-100 ק"מ, או כמעט 30 ק"מ לליטר – לא רע אפילו עבור קטנוע 50 סמ"ק...
אז אם המערכת קיימת ואפילו נוסעת, מה בעצם עוצר את PSA מלהציג גרסה סדרתית? מחיר. אנשי החברה טוענים כי כדי להביא את הטכנולוגיה למחיר כדאי יש להוריד את מחיר האלמנטים החשמליים לחצי ממחירם כיום, וצופים כי ידרשו מספר שנים של מחקר ופיתוח כדי להשיג מטרה זו. בשורה התחתונה, לא נראה דיזל היברידי סידרתי מבית PSA לפני שנת 2010.