אם למקרא מפרט שכולל מנוע מרכזי מוגדש טורבו וסרחי עודף אפסיים אתם מתחילים לדמיין את התוספת החדשה להיצע של פורשה או פרארי, תחשבו שוב – מדובר במכונית הננסית החדשה מבית מיצובישי העונה לשם ^i^. המכונית, שהוצגה לראשונה כקונספט כבר בתערוכת פרנקפורט 2003 אבל החלה להימכר ביפן רק בימים אלו, שייכת לקטגורית מכוניות הקיי (Kei), שזוכה ליחס מועדף מבחינת מיסוי ואגרות ביפן הצפופה וכוללת מגבלות קשיחות של מידות (אורך עד 3.4 מ', רוחב עד 1.5 מ') ומנוע (עד 660 סמ^ק, עד 64 כ^ס). מגבלות הגודל מאלצות את היצרנים המקומיים למצוא פתרונות יצירתיים שיאפשרו מרחב מספק בשילוב עם הגנה ראויה על הנוסעים, וזו בדיוק הסיבה שמיצובישי בחרו בתצורת המנוע המרכזי ל-i החדשה, לראשונה בקטגוריה. מיקום המנוע, מתחת למושב האחורי, לא רק מפנה מקום לנוסעים, אלא גם מקל על תכנון אזורי הריסוק במכונית לטובת בטיחות הנוסעים (אחת הסכנות העיקריות בתאונות חזית היא חדירת המנוע ומרכיביו הקשיחים אל תא הנוסעים) ומאפשר להאריך את בסיס הגלגלים לטובת היציבות והנוחות. ובסיס הגלגלים בהחלט יוצא דופן עבור מכונית מהסגמנט – 2.55 מ', כמעט כמו הקליאו 3 החדשה שארוכה ב-60 ס^מ ובעלת בסיס הגלגלים הארוך בקטגורית הסופרמיני... שאר מידות ה-i סטנדרטיות יותר (לא שהיתה למיצובישי הרבה ברירה, כאמור) – אורך 3.40 מ', רוחב 1.47 מ' וגובה של 1.60 מ'. מלבד המיקום, מחדש המנוע גם במפרט – אומנם מנועי שלושה צילינדרים מקובלים למדי בקטגוריה, אולם השילוב של מערכת תזמון שסתומי יניקה משתנה עם מגדש טורבו הינו ייחודי בקטגוריה לטענת מיצובישי. המנוע, שמפיק בדיוק את ההספק המירבי המותר – 64 כ^ס כאמור – צריך לנייד גוף לא קל בכלל, למרות הרושם הזערורי – 900 ק^ג לגרסת ההנעה האחורית (יש גם גרסת הנעה כפולה, השוקלת 960 ק^ג). ואם עיצוב החרטום ומיקום המנוע מזכירים לכם את הסמארט ForTwo, אתם לא לבד (למרות שהסמארט, כמובן, מיועדת לשניים). ואלו לא נקודות הדמיון היחידות – המתלה האחורי בשתי המכוניות הוא מסוג דה-דיון ואפילו מידות הצמיגים (15-145/60 מלפנים, 15-175/55 מאחור) זהות. האם העובדה שמיצובישי וסמארט היו אחיות בקונצרן דיימלר-קרייזלר עד לא מזמן, ואף פיתחו פלטפורמה משותפת (ForFour וקולט) אחראית לדמיון? אפשר רק לנחש...