בתצוגת פרנקפורט נתגלע ויכוח לוהט בין כתבינו לגבי מי יפה יותר: הקאיימן של פורשה או ה-Z4 קופה של ב.מ.וו, שהוצגה כקונספט, למרות שכוונות הייצור לא הוסתרו. עכשיו, או יותר נכון עוד כחצי שנה, תוכלו גם אתם לשפוט – ה-Z4 קופה מגיעה לייצור והיחידות הראשונות ימסרו לקהל לקראת אוגוסט הקרוב. במקביל להודעה הסופית על תאריכי הייצור (שיעשה במפעל ב.מ.וו ארה^ב) שחררה החברה גם פרטי ביצועים ראשונים. ה-Z4 קופה תוצע בשתי גרסאות המקבילות לגרסאות היותר-חזקות של ה-Z4 רודסטר המעודכנת, שעל מתיחת-הפנים שלה הוכרז לפני שלושה חודשים. כמו ברודסטר, גרסת ה-Si הסולידית יותר תסתפק במנוע ה-3.0 ל' המוכר של החברה בגרסתו היותר-חזקה (כפי שמופיעה גם ב-130i), עם 265 כ^ס ו-32.1 קג^מ. גרסת ה-M תציע 343 כ^ס באדיבות מנוע ה-3.2 ל' של ה-M3 הנוכחית, המשותף גם ל-Z4 M רודסטר. המהירות הסופית של שתי הגרסאות מוגבלת ל-250 קמ^ש, אולם הפער בתאוצה עומד על 0.7 עשיריות שניה – 5.7 ש' ב-Si לעומת 5.0 ש' ב-M. מבחינה מכנית מקבלת ה-M, פרט למיתלים מוקשחים-מונמכים, גם דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה, בלמים מוגדלים, צמיגים אחוריים רחבים יותר (255/40 במקום 225/45) וחישוקי ^18 תקניים (ה-Si מקבלת ^17 כסטנדרד, עם צמיגי 225/45 בכל הגלגלים). חיצונית ניתן להבחין בין שתי הגרסאות באמצעות ארבעה אגזוזים שיש ל-M לעומת שניים בלבד ב-Si, כמו גם הבדלים בדיפיוזר ובחצאית הקדמית. הבדל משמעותי נוסף יהיה האפשרות לשדך את מנוע ה-Si לתיבה אוטומטית – חיוני להצלחת ה-Z4 קופה בשוק ציי הרכב בישראל... מידות הקופה Si זהות לאלו של הרודסטר (אורך 409 ס^מ, רוחב 178 ס^מ, בסיס גלגלים 249.5 ס^מ) מלבד בממד הגובה – הקופה נמוכה בשלושה ס^מ מהרודסטר עם גובה צנוע במיוחד של 127 ס^מ. בסיס הגלגלים של ה-M גדול בחצי ס^מ בשל ההבדלים במתלים והיא גם ארוכה בשני ס^מ בשל הבדלי העיצוב. משקל הקופה גבוה בכ-100 ק^ג, מה שכנראה מעיד שב.מ.וו לא תכננו מרכב חדש, אלא פשוט הוסיפו גג למרכב הרודסטר, מבלי להסיר את חיזוקי המרכב הנחוצים בגרסת הגג הפתוח. כדי לפצות על תוספת המשקל קיצרו בב.מ.וו את יחס ההעברה הסופי של הגיר בכ-10%. נשאר רק לקוות שב.מ.וו ישחררו את הקופה גם בגרסת הכסף-מט שכיכבה בתערוכות...