עונת 2006 עומדת להיות מבלבלת מאי פעם – האלופה פרשה ואיתה קבוצות רשמיות נוספות ונהגים מפורסמים ינהגו עבור קבוצות פרטיות. רק שלוש קבוצות רשומות לקטגוריית-העל ^יצרן 1^ בה עליהן להתחרות בכל מרוצי העונה עם נהג ראשי קבוע ונהג משני מתחלף. מלבדן רשומות קבוצות רבות לקטגוריית ^יצרן 2^ בה הן מחויבות לרשום שני נהגים ל-10 מרוצים בלבד (ועלות ההשתתפות נמוכה משמעותית). גם קבוצת ה^יצרן 2^ מחויבת להפעיל אך ורק מכוניות מבית אותו היצרן, כמו בקטגוריה הבכירה. בנוסף, יכולה קבוצת ^יצרן 2^ לרשום אך ורק נהגים שלא סיימו באחד מששת המקומות הראשונים באליפות בחמש השנים האחרונות, כך שלא תראו את התותחים הגדולים בקבוצות הקטנות. בנוסף לשינויים אלו בוצעו מספר שינויים קטנים בתקנות, ונזכיר כמה מהם: השנה חוברו מרוצים בזוגות כאשר מרבית הזוגות קרובים גיאוגרפית בכדי להקל על מעבר הצוותים. נקבע כי לכל זוג אירועים תשתמש מכונית במנוע יחיד, כאשר החלפתו במהלך האירוע השני תגרור זמן עונשין. מבין התקנות הנוגעות למכוניות השינוי העיקרי שנערך הוא חזרתם של הדיפרנציאלים הפסיביים על פני האקטיביים הנשלטים אלקטרונית שהיו נהוגים בשנים האחרונות. שינוי זה הוא מהותי לצורת הנהיגה וכן איננו מאפשר כיול מהיר של הדיפרנציאלים במהלך המרוץ. וכעת לרשימת הנהגים כפי שנמסרה לאירוע הפותח במונטה-קרלו, המתחיל מחר (20 לינואר) ונמשך, כרגיל, שלושה ימים: קטגוריית ^יצרן 1^: קרונוס טוטאל סיטרואן: האלוף היוצא סבסטיאן לואב כנהג ראשי וקסוויר פונס הצעיר כנהג משני. BP פורד: מרקוס גרונהולם הותיק כנהג ראשי, יחד עם מיקו הירבונן הצעיר כנהג משני ורומן קרסטה כנהג ניסוי. סובארו: פטר סולברג כנהג ראשי וסטפן סראזין כנהג משני (כריס אטקינסון הצעיר ישמש כנהג משני באירועים נוספים השנה). קטגוריית ^יצרן 2^: OMV – פיז'ו נורווגיה: מנפרד סטוהל והנינג סולברג. פורד M ספורט: מתיו וילסון (בנו של מנהל קבוצת פורד מלקולם וילסון) ופיטר סזואן. רד בול סקודה: ז'יל פניצי ואנדראס אייגנר (כאשר מתיאס אקסטרום ישתתף גם כן בחלק מהאירועים הבאים). פרטיים: -טוני גרדמייסטר יתחרה עם פיז'ו 307 בקבוצת אסטרה רייסינג. -פרנסואה דובאל יתחרה עם סקודה פאביה בקבוצת פירסט מוטורספורט. -כריס אטקינסון יתחרה עם אימפרזה בקבוצת סובארו אוסטרליה. אטקינסון יחוש השנה בלחץ כבד מצד קבוצת סובארו, שרשמה אותו כנהג שני למספר רב של אירועים ואיננה מוכנה יותר לשמוע תירוצים על חוסר ניסיון ועקומת למידה. -אלכסנדר בנג ויאן קופקי יתחרו, כל אחד בנפרד, בפאביה פרטית. -ג'יג'י גאלי יתחרה במיצובישי פרטית בתמיכת היצרן, בינתיים רק לשני האירועים הראשונים כאשר הארי רובנפרה יצטרך אליו באירוע השני. -דניאל סורדו, אלוף ה-J-WRC, יתחרה עם סיטרואן קסארה של קרונוס באירוע הפתיחה וכן במספר אירועים נוספים לאורך השנה. מי שכנראה לא יתחרה השנה בכלל הוא מרקו מרטין, שעבר לניהול קבוצה משלו באליפות האסטונית, לאחר שפרש מהאליפות עקב התאונה שהרגה את הנווט שלו, מייקל פארק. מרטין הצהיר כבר כי הוא מעוניין לחזור בעתיד להתחרות גם ב-WRC. זהו, האקדחים נשלפו והתותחים הגדולים מוכנים לרעום. צפוי לנו השנה מאבק איתנים בין גרונהולם, סולברג ולואב. כל אחד מהם ציין בפתיחת העונה כי הוא מאמין ביכולתו להתמודד על האליפות. מחר זה מתחיל במונטה-קרלו, שתהיה לכולנו שנת מרוצים מהנה!