אחרי ייצור של למעלה מ-5 מיליון ואנים בתוך כ-40 שנה, וחמש שנים אחרי שהטרנזיט הנוכחית זכתה בתואר ^ואן השנה^, הציגה בסוף השבוע פורד את הדור הבא של המסחרית הפופולרית. מעבר לעיצוב הדרמטי של החרטום, החידוש הבולט הוא דור חדש של מנועי דיזל בנפחי 2.2 ו-2.4 ליטר, התוצר האחרון של שיתוף הפעולה בין פורד לפיז'ו-סיטרואן. ההספקים לא נמסרו אך ההיצע יכלול שישה מנועי דיזל, כולם בתקני זיהום יורו 4, עם תיבות ידניות 5 או 6 הילוכים. תא הנהג תוכנן מחדש, ובין היתר הוזז מוט ההילוכים אל הקונסולה כמקובל במיניואנים כדי לקבל רצפה שטוחה בין מושב הנהג לנוסע ואפשרות נוחה למעבר בין הכסאות. רמת האבזור שודרגה וציוד הבטיחות כולל לראשונה אופציות לכריות צד והגנת ראש. מגוון התצורות ואורכי השלדה מספק למעלה מ-60 קומבינציות, עם שלושה אורכי בסיס גלגלים, גג רגיל, בינוני או גבוה, תצורת מיניבוס, קומבי, ואן סגור, טנדר תא יחיד או כפול ועוד. השיווק בפועל של הטרנזיט החדשה יחל בקיץ הקרוב, ועד אז גם יתפרסמו נתונים מלאים יותר.