את השם ^פרודרייב^ אנו מקשרים בעיקר לשיפורים לסובארו אימפרזה, אבל סדנת פרודרייב היא הרבה יותר מכך – מדובר בחברה בינלאומית עם למעלה מ-1,000 עובדים בשלוחות ברחבי העולם, המעניקה בין היתר שירותי פיתוח ליצרנים ראשיים. חטיבת FPV של פורד באוסטרליה, למשל, היא פרוייקט משותף של פורד ופרודרייב. בתחום מירוצי הראלי עבדה פרודרייב לא רק עם סובארו אלא גם עם פורשה, ב.מ.וו ו-MG, ובמירוצי טורינג שיתפה פעולה עם ב.מ.וו, אלפא, הונדה, וולוו ופורד. בין היתר זכתה פרודרייב בקטגוריית ה-GTS בלה-מאנס ב-2003 עם פרארי 550, ניהלה את קבוצת הפורמולה 1 ב.א.ר-הונדה בין 2002 ל-2004, וכיום היא מנהלת את פעילות המירוצים המצליחה של אסטון-מרטין עם ה-DBR9. עכשיו הגיע תורה של פרודרייב לייצר מכונית משלה. בתערוכת 'אוטוספורט' המתקיימת באנגליה בימים אלו משיקה פרודרייב את ה-P2, מכונית ספורט קומפקטית עם מנוע קדמי, הנעה כפולה ונתונים מרשימים – ואפשר להמר כי עם הרקע העשיר של פרודרייב, המכונית תרשים לא רק על הנייר. ה-P2 משתמשת במנוע, תיבת 6 הילוכים ומכלולי הנעה של אימפרזה STi, בעוד השלדה מבוססת במקור על... סובארו R1 זעירה, כמובן עם שינויים מפליגים. שלדת מונוקוק מפלדה עם פנלים חיצוניים מחומרים מרוכבים מסייעים להשגת משקל נמוך של 1,100 ק^ג בלבד; המנוע, 2.0 ל' בוקסר המוכר, מפיק 349 כ^ס ומומנט ענק של 58.7 קג^מ! פרודרייב טוענת להאצה מ-0 ל-100 בפחות מ-4 שניות, ולמהירות מירבית משוערת של 280 קמ^ש. המנוע מצוייד במערכת אנטי-לאג, ALS, מבוססת על זו שפיתחה פרודרייב עבור מכוניות ה-WRC של סובארו, המיועדת לשמור על לחץ-גדישה גבוה גם בתחומי סלד נמוכים. המערכת מכניסה אויר חיצוני לתוך מערכת הפליטה הלוהטת, דבר הגורם לשריפת דלק שנותר בלתי-מנוצל כתוצאה מיעילות המנוע הנמוכה ובכך – ליצירת לחץ גבוה יותר של גזי הפליטה ולשמירה על מהירות סיבוב גבוהה של מגדש הטורבו. אנשי פרודרייב התאימו את המערכת לדרישות הפחות-קיצוניות ולאופי השימוש הנדרש במכונית-כביש. לדברי פרודרייב המערכת עדיין איננה מוכנה לייצור, אך תסייע רבות לניצול טוב של המנוע מבלי להזדקק להחלפות-הילוכים תכופות כמו במכונית ללא מערכת דומה. בעתיד אף תוכל המערכת לאפשר שימוש במנועים קטנים יותר במכוניות סדרתיות, לצמצום צריכת הדלק והזיהום. תיאורטית, כך פרודרייב, ניתן יהיה עם המערכת הזו להחליף מנוע 2.0 ל' רגיל במנוע טורבו בנפח 1.0 ל' בלבד. עוד קצת נתונים: בסיס הגלגלים הוא 2.50 מ' והאורך הכללי – 3.91 מ'; מימד הרוחב מכובד, 1.85, ואילו הגובה הוא 1.31 מ' בלבד. המיתלים הם עצמות עצה כפולות קדימה ואחורה. חישוקי ^19 נושאים צמיגים במידה 235/35, והבלמים ענקיים יחסית למשקל המכונית – 355 מ^מ מלפנים ו-330 מ^מ מאחור (לשם השוואה, לפורשה בוקסטר S השוקלת כ-250 ק^ג יותר יש בלמים בקוטר 318 מ^מ מלפנים ו-299 מ^מ מאחור). מערכת ההנעה הכפולה מכונה ATD ומצויידת בדיפרנציאלים אקטיביים מוגבלי-החלקה במרכז ומאחור. המערכת מיועדת לא רק לסייע להתנהגות הרכב בפניות, אלא גם להורדה יעילה של הכוח לקרקע בהאצות ולשיפור היציבות בקו ישר. פרודרייב מדגישה כי ה-P2 היא יותר ממכונית-ספורט קיצונית, ומציעה נוחות ושימושיות יומיומית עם פינוקים כמו מערכת שמע, חלונות חשמליים וגם – להבדיל מלוטוס למשל – הגה-כוח, במפתיע עם תגבור חשמלי. ועכשיו לשורה התחתונה: לפרודרייב אין תכניות לייצר את המכונית: היא מיועדת רק לשמש בתצוגה ניידת של יכולת החברה. אבל יש עדיין פתח של תקווה – פרודרייב רמזה כי ^אם יצרן אחר יפנה אליה^ בבקשה לייצרה, המכונית תישא תג מחיר בסביבות 40,000 ליש^ט.