שלושה ימים בלבד לפני סיום הראלי הגיע תורו של סטפן פטרהנסל לחוש את נשיכת הדאקאר. פחות מ-100 ק^מ מסיום הספיישל, תוך כדי נהיגה באבק כבד, הגיע פטרהנסל מהר מדי לפניה, סטה מהנתיב ופגע בעץ בעוצמה שהספיקה להרוס את המיתלה האחורי. תיקון פרוביזורי שבוצע בשטח לא החזיק מעמד ומי שהיה המוביל עד עתה בראלי נאלץ להמתין לרכב סיוע. הסטייג' ה-12 אמנם מוגדר כקטע מרתון, אבל לקבוצות הגדולות יש גם רכבי סיוע המשתתפים כמתחרים לכל דבר – דבר המאפשר להם להגיש עזרה בשטח במסגרת התקנות. ואכן, בסופו של דבר הפאג'רו-אבולושן של פטרהנסל תוקן במהרה על-ידי צוות הסיוע – אבל עד אז הוא כבר הפסיד כשלוש שעות, ואת ההובלה בראלי. העובדה כי בעקבות זאת ירד רק למקום הרביעי מראה את הפער הענק שצבר לפני כן על רוב המתחרים. מיצובישי יכולה להתנחם בכך שאת המקום הראשון נחל לוק אלפאנד, שגם ניצח בסטייג'. בדירוג הכולל הוא מקדים את דה-ויליירס – בעוד יום מצויין בו סיים שלישי – בכ-20 דקות. גרלן שישרי הצעיר השיג את התוצאה הטובה ביותר עד כה שלו בדאקאר עם מקום שני בסטייג'; זהו גם הדירוג הגבוה ביותר שהשיגה קבוצת X-רייד השנה. לעומת זאת, אלפי קוקס היה בין אלו שספגו נזק מכני ונאלץ לבצע תיקון-דרך, שגרם לו לאבד שעה וחצי. הבאגים של שלסר ומניילדי הגיעו במקומות 6 ו-10. אריק ויגורו בשברולט פרו-טראק הראה שתוצאתו אתמול לא היתה מקרית, כאשר סיים שביעי היום. הנרי פסקרולו, לעומת זאת, התגלגל עם הבאגי תוך ספיגת נזק ניכר, אך התעקש להמשיך והגיע לסיום בפיגור של 5 שעות. השאלה היא כיצד יתמודד עם תיקון הנזקים ללא רכבי הסיוע שלו – כזכור, מדובר בסטייג' מרתון. עד לסיום הראלי נותרו כאמור עוד שלושה ימים, מתוכם רק שניים משמעותיים מבחינת המרחק. הסטייג' ה-13 היום, ספיישל של 348 ק^מ ועוד קטעי קישור באורך 219 ק^מ, כולל מסלול הררי שיביא את המתחרים לגובה של 1,000 מ' מעל פני הים. כמו ביומיים האחרונים, השבילים יהיו צרים ואבק יהווה בעיה של ממש. תוצאות – יום 12 (באמאקו – לאבה, 368 ק^מ ספיישל + 504 ק^מ קישור) 1. אלפאנד (מיצובישי), 4.23 ש' 2. שישרי (ב.מ.וו), 0:56+ ד' 3. דה-ויליירס (פולקסווגן), 3:21+ 4. סאבי (פולקסווגן), 4:32+ 5. מילר (פולקסווגן), 6:56+ 6. רומה (מיצובישי), 8:04+ 7. ויגורו (שברולט), 8:18+ 8. מניילדי (שלסר), 8:31+ 9. סיינז (פולקסווגן), 10:48+ 10. שלסר (שלסר), 12:08+ דירוג מצטבר 1. אלפאנד, 46.26 ש' 2. דה-ויליירס, 0.20+ ש' 3. רומה, 1.21+ 4. פטרהנסל (מיצובישי), 2.51+ 5. מילר, 3.00+ 6. שלסר, 3.45+ 7. סוזה (ניסאן), 5.05+ 8. סאבי, 7.59+ 9. שישרי, 8.05+ 10. מניילדי, 8.12+