X-וורקס הוא שמה של סדנה בריטית המתמחה בשיפורי מיצובישי לאנסר-אבולושן לדורותיו – ועכשיו היא ביצעה צעד אחד קדימה. בסוף השבוע שעבר הציגה הסדנה בתערוכת 'אוטוספורט' בבריטניה את ה-X1, קונספט למכונית ספורט המבוססת – באופן כללי מאד – על מערכת ההנעה של אבו. לא הרבה נשאר חוץ מהמנוע, עדיין שני ליטר טורבו אך עם הספק שינוע בין 350 ל-500 כ"ס לפי רצון הלקוח. אנו משתמשים במינוח "ינוע" שכן לא מדובר בסתם קונספט אלא במכונית שמיועדת להגיע לייצור, ואפילו עם תג מחיר סביר יחסית לנתוני ולמפרט. והמפרט הזה כולל שלדה המבוססת על אמבטיית סיבי פחמן, אליה מתחברות תתי-שלדות עם רכיבי מיתלים העשויים אלומיניום או, שוב, סיבי פחמן. כל זה מאפשר להגיע למשקל של 1,180 ק"ג בלבד לקופה הדו-מושבית בגרסה חוקית לכביש – או 1,000 ק"ג לגרסת CS עירומה המיועדת לימי מסלול ומירוצים. עוד במפרט חישוקי "18 עם צמיגי 235/40, בלמי AP-רייסינג ומושבי (איך לא) רקארו CS. והמחיר? רק 45,000 ליש"ט, באמת לא הרבה בשביל יחס הספק-משקל שכזה. בינתיים אין מידע אודות לו"ז לייצור. אם פספסתם את תערוכת אוטוספורט, ויש לנו הרגשה שפספסתם, יש עוד הזדמנות – ה-X1 תוצג לציבור בסוף השבוע הקרוב, אצל Xtreme Automobiles, סוכנות ענק המתמחה במיצובישים ספורטיביים שאולי מוכרת לכם יותר בשמה הקודם: ראליארט... זו גם תהיה סוכנות-ההפצה הראשונה של המכונית החדשה, לכשתגיע לייצור. אז אם אתם באיזור Dudley שב-West Midlands, שווה לקפוץ.