ראלי ליסבון-דאקאר 2007, יום 7, מאוריטניה • מרחק כולל: 580 ק"מ • ספיישל: 542 ק"מ, קוצר ל-407 ק"מ מזג האוויר המוזר שמאפיין את ראלי דאקאר הנוכחי תעתע גם היום. סופות-חול עזות בשליש האחרון של הקטע היומי גרמו למארגנים לקצר את הסטייג' לקצת מעל 400 ק"מ, שכן בתנאי מזג האוויר שנוצרו אי אפשר היה להפעיל מסוקים – וזו כבר בעיה בטיחותית. המתחרים, ובעיקר האופנוענים שהרוחות העזות הקשו עליהם מאד, קיבלו את השינוי בברכה. היום היה זה תורו של דה-ויליירס לנצח עבור פולקסווגן, וזה הספיק לו כדי לעקוף את קרלוס סיינז בדירוג הכללי וליטול את ההובלה בפער קטן. ושימו לב לנתון הבא: אחרי שבעה ימי דאקאר אין עדיין למיצובישי אפילו נצחון-סטייג' אחד! סטפן פטרהנסל היה קרוב (שוב): הוא סיים 3 דקות אחרי דה-ויליירס ושתיים לפני סיינז. הוא גם עלה למקום השלישי בדירוג על חשבונם של אלפאנד וסוזה. שתי הקבוצות המובילות ספגו אבדות היום, והפערים החלו להפתח גם בעשיריה הראשונה: אתמול עוד הפרידו פחות מ-3 שעות בין המקום הראשון לעשירי, היום זה כבר יותר מ-4 שעות. קבוצת מיצובישי חטפה את המהלומה הראשונה המשמעותית שלה כאשר נאני רומה גלגל את הפאג'רו-אבולושן. המכונית ניזוקה אך לא נהרסה, והצוות ניסה לתקנה. בעת כתיבת דברים אלו ממתין רומה לצוות הסיוע לתיקון או חילוץ. בפולקסווגן הגיע הראלי רב-האירועים של ואטאנן לסיומו. הטוארג 2 שלו עלה בלהבות. ואילו קרלוס סוזה היה מעורב באירוע שמהצד נראה בעיקר משעשע: לאחר תקיעה בחולות שגבתה אבדן זמן יקר, נקלע הנהג הפורטוגזי המצטיין לחילופי-דברים סוערים עם נווטו, אנדראה שולץ – וסוזה המשיך בדרכו תוך שהוא משאיר את הנווט בשטח! לא ברור אם השניים חברו יחדיו בהמשך, אך לסיום הגיע סוזה בפיגור של כמעט שעתיים וחצי אחרי המנצח, ובכך אפסו סיכוייו של מי שהיה בשלישיה המובילה באופן רצוף מתחילת הראלי. אצל ב.מ.וו העניינים ממשיכים להיות יגעים. אל-עטייה סיים חמישי ואיבד רק 11 דקות לדה-ויליירס, והוא היחיד בקבוצת X-רייד שיש לו עוד סיכוי ריאלי לסיים על הפודיום. בדירוג הכללי הוא שביעי, בפער של כשעה וחצי מדה-ויליירס. מונטרדה סיים במקום ה-15 והוא מחזיק במקום ה-10 בדירוג הכללי, אך יותר מ-4 שעות מאחור; ויוטה קליינשמידט, שממילא כבר לא היה לה סיכוי כלשהו, סיימה היום שוב הרחק מאחור. רובי גורדון צנח חזרה לקרקע מהאופוריה של הנצחון אתמול, ולמרות שסיים במקום ה-13 המכובד איבד למעלה משעה למובילים. הוא יכול להתנחם בכך שהקדים באופן ניכר את יריבו בקטגוריה הפתוחה, אריק ויגורו עם השברולט של פרו-סיסטם: זה סיים הרחק מאחור במקום 40, יותר משעתיים אחרי המובילים. בגוורדיית הבאגים היה זו תורו של ברנרד ארנדונאה להצטיין: יחד עם הנווט ז'ן-פייר גרסן, נכנס היום הצוות – הנוהג בבאגי SMG מתוצרת פיליפ גאש – לעשיריה המובילה אחרי שאתמול הצליחו לראשונה להכנס ל-20 הראשונים. הם הקדימו אפילו את שלסר, סיימו במקום השמיני (שלסר תשיעי), ובדירוג הכללי הם ניצלו את הצרות של רבים מחבריהם ועלו מהמקום ה-25 אתמול ל-13 היום! צל"ש מגיע גם לאיזבל פטיסייה, אלופת טיפוס-הסלעים הצרפתיה, שנוהגת גם היא בבאגי מתוצרת גאש וסיימה היום במקום ה-16. צוות הבאגי הרוסי המצטיין של שמאקוב, אחריו עקבנו בימים האחרונים, לא מופיע בשלב זה ברשימת המסיימים שכוללת, לעת ערב, 64 צוותי-מכוניות בלבד. מחר יהנו המתחרים מיום-מנוחה. דירוג מצטבר 1. דה-ויליירס (פולקסווגן) 2. סיינז (פולקסווגן), 1:39+ ד' 3. פטרהנסל (מיצובישי), 24:38+ ד' 4. אלפאנד (מיצובישי), 33:53+ד 5. מסואוקה (מיצובישי), 1.11:23 ש' 6. שלסר (באגי שלסר), 1.12:09+ ד' 7. אל-עטייה (ב.מ.וו), 1.32:05 ש' 8. מילר (פולקסווגן), 1.50:39+ ש' 9. סוזה (פולקסווגן), 2.38:26+ ש' 10. מונטרדה (ב.מ.וו), 3.03:51+ ש'