אף אחד לא יכול לומר שסדרה 5 של ב.מ.וו מזדקנת, או משהו כזה – אבל בלי שהרגשנו עברו יותר מ-3 שנים מאז השקתה, וזה אומר שהגיע הזמן למתיחת-פנים. אבל שלא כרגיל בתעשיית הרכב, לא מדובר רק במתיחת פנים קוסמטית – העיצוב השתנה, אבל מעט – אלא בעיקר בעדכונים מכניים. ההיצע מקבל טכנולוגיות חדשות, וכמעט כל תשעת המנועים עברו שינויים שמשפרים את הביצועים ואת צריכת הדלק גם כאשר על הנייר הנתונים נותרו ללא שינוי. במקביל השיקה ב.מ.וו גרסת סטיישן ל-M5 – ראה ידיעה נפרדת. טכנולוגיה חדשה שמאמצת ב.מ.וו נלקחה ישירות מתחום ההנעה ההיברידית: בלימה רגנרטיבית, Brake Energy Regeneration בלשון ב.מ.וו. אלטרנטור בהספק גבוה בעל בקרה חכמה נכנס לפעולה במצבים של האטה, ומשמש לטעינת המצברים. בכך נחסך, לפחות חלקית, הצורך להשתמש בכוח המנוע כדי להניע את האלטרנטור לטעינת המצבר. לדברי ב.מ.וו החסכון הממוצע בצריכת הדלק המושג בשל כך הוא 3%. עוד טכנולוגיה חדשה היא היא הזרקת-דלק סופר-מדוייקת, שמופיעה בכל דגמי ה-6 ציל' בנזין. עוד בצד המכני, תיבות ההילוכים האוטומטיות זכו להידראוליקה משופרת, ובורר הילוכים ארגונומי יותר. זמני התגובה מהירים מבעבר וזמני החלפת ההילוכים קוצצו. בחמשת מנועי הבנזין והדיזל היותר-חזקים, מנפחי 6 ל' ומעלה, אפשר לבחור בתיבה אוטומטית 'ספורט', המצויידת במתג ספורט; לחיצה עליו מאפשרת לבצע החלפות הילוכים באמצעות מתגי-הגה, וההחלפות במצב זה מהירות עוד יותר. לרשימת האופציות נוספה עכשיו מערכת התראה לסטיה מנתיב. מערכת זו מבוססת על מצלמה הממוקמת ליד המראה הפנימית וסורקת את הקוים הלבנים התוחמים את נתיב התנועה, מזהה סטיה לא-רצונית מהנתיב ומתריעה על כך לנהג. אופציה נוספת היא בקרת שיוט אדפטיבית מתקדמת עוד יותר מזו שכבר מוצעת כיום: המערכת מתאימה את עצמה לתנועה מלפנים ומסוגלת לשלוט על הרכב גם במצבי תנועה איטית, עד וכולל עצירה מלאה, עם האצה חזרה כאשר הדבר מתאפשר. להלן פירוט השינויים במנועים השונים. 523i: ההספק המירבי עולה ל-190 כ^ס במקום 177. עליה קלה של כחצי קג^מ במומנט. שיפור של 0.3 שנ' בהאצה מ-0 ל-100, עכשיו ב-8.2 שנ'. שיפור של 17-24% בצריכת הדלק, בהתאם לתיבה. 525i: אין שינוי בהספק המירבי, מומנט מירבי עולה מ-25.5 ל-27.6 קג^מ. 0 ל-100 ב-7.1 שנ' במקום 7.5 שנ', מהירות מירבית גדלה ב-3 קמ^ש. 530i: הספק המנוע עולה ל-272 כ^ס, כמו בדגמים אחרים של ב.מ.וו; המומנט עולה מ-30.6 ל-32.6 קג^מ. שיפור של 2 עשיריות בתאוצה ל-100 קמ^ש (6.3 שנ'). 540i: אין שינוי בנתוני הספק ומומנט, אך שיפור קל בהאצה ושיפור של 5-7% בצריכת הדלק. 550i: אין שינוי בהספק ומומנט, אך 0 ל-100 מתבצע ב-5.2 שנ' במקום 5.5. שיפור קל בצריכת הדלק. 525d: ההספק עולה ב-20 כ^ס, ל-197, ללא שינוי במומנט המירבי. שיפור של חצי שניה בהאצה ל-100 קמ^ש (עכשיו 7.6 שנ'), ותוספת 6 קמ^ש למהירות המירבית. 530d: עליה בהספק מ-231 ל-235 כ^ס; שיפור של כ-5% בצריכת הדלק עם תיבה ידנית,ו-13.5% עם תיבה אוטומטית. 535d: הספק עולה מ-272 ל-286 כ^ס, כמו ב-X3. עליה במומנט מ-57.1 ל-59.2 קג^מ. 0 ל-100 ב-6.4 שנ', שיפור של עשירית אחת; שיפור של 17.5% בצריכת הדלק.