בתחילת כל שנה, לקראת תערוכת דטרויט, מוענקים שניים מהתארים החשובים ביותר בענף הרכב בארה^ב: מכונית השנה ומשאית השנה בצפון אמריקה. הזוכות נבחרות על ידי פנל של 49 עיתונאי רכב בכירים מארה^ב וקנדה (רובם, שלא במפתיע, לא מקנדה). לגבי משאית השנה, אין לטעות ולחשוב כי מדובר במשאיות במשמעות המוכרת לנו: בארה^ב המונח Truck מתייחס באופן כולל לטנדרים, רכבי פנאי/שטח ומיניוואנים. בשוק האמריקאי, בו הרכב הנמכר ביותר הוא טנדר, ורכבי שטח הם להיט – זהו תואר חשוב לפחות כמו מכונית השנה. ג'נרל מוטורס הצליחה לקטוף את התואר בשתי הקטגוריות. בפרס מכונית השנה זכתה הסאטורן אורה (Saturn Aura), מכונית סדאן בינונית (במונחים אמריקאים – באירופה ממדיה היו מציבים אותה מול מכוניות מקטגורית הסלון) המבוססת על השברולט מאליבו המוכרת לנו ומשתמשת בפלטפורמה מוארכת שלה (ולכן גם של האופל וקטרה...). האורה מציעה, בין השאר, חידוש עבור GM בדמות תיבה אוטומטית בעלת שישה הילוכים בשילוב הנעה קדמית. בדרך לתואר גברה האורה על המתחרה הישירה והסופר-פופולרית שלה, הטויוטה קאמרי החדשהה, ועל ההונדה פיט (המוכרת אצלנו כג'אז). בתואר Truck of the year זכה השברולט סילבראדו, שהחל להימכר בארה^ב בגרסתו החדשה רק באוקטובר האחרון. יש לציין כי מדובר בגרסאות הקלות של הסילבראדו, הנחשבות למשפחה נפרדת מהגרסאות הכבדות הנמכרות אצלנו ואשר עדיין לא חודשו. המתחרים הקרובים ביותר לסילבראדו בקרב על התואר היו הפורד אדג' והמאזדה CX-7.