חודשיים של מדידות זמנים התנקזו לאירוע גמר אחד מותח במיוחד, שבסיומו הוכרז הנהג המהיר בישראל. חברת מסלולים הגתה את אליפות Top Driver, שאפשרה לכל נהג לקבוע זמן על מסלול ג'ימקאנה בעזרת אחת משתי מכוניות ניסאן מיקרה, שנתרמו לכבוד התחרות על ידי ^קרסו^, יבואנית ניסאן בישראל. העקרון היה פשוט: ליצור תנאים כמה שיותר שווים לכל הנהגים, בכדי למצוא את הנהג הכישרוני ביותר מכולם. כ-500 נהגים נרתמו לאתגר, ועלו במשך חודשיים שוב ושוב על מסלול הג'ימקאנה שנבנה בראש העין. 24 הנהגים אשר קבעו את הזמנים הטובים ביותר במקצי המוקדמות, התייצבו לאירוע הגמר לקביעת הנהג המהיר מכולם. רק אחד יצא מנצח, ושמו בישראל איליה אושרוב. לא תאמינו – מאית שניה הפרידה בינו לבין המקום השני! בל נקדים את המאוחר. אירוע הגמר כלל מסלול שונה וארוך מזה שבמקצי האימונים. לראשונה, מדידת הזמן בוצעה על ידי מערכת ממוחשבת והמתחרים הוזנקו באמצעות רמזור. כל נהג קיבל 2 הקפות ניסיון ו-3 הקפות מדידה, כאשר השתיים הטובות ביותר חוברו יחדיו לתוצאה אחת. חמשת המהירים ביותר עלו לגמר הגמרים והתחרו באופן דומה, אבל על המסלול ההפוך. קשיחות התקנון שברה שיאים – כל נגיעה בקונוס או יציאה לפני הזמן גררה פסילה מיידית של המקצה. הלחץ הכריע גם את הטובים ביותר והתוצאה הייתה שקרוב למחצית מהנהגים פסלו לפחות פעמיים – ויצאו מהמרוץ ללא תוצאה. מתוך אלו שהצליחו לקבוע תוצאה מצטברת, עלו החמישה המהירים ביותר. הראשון מביניהם היה מורן גוט, אחד הפייבוריטים לניצחון ובעל התוצאה הטובה ביותר על מסלול האימון המקדים (28.16 ש'). הוא פסל בניסיונו הראשון עקב יציאה לפני האור הירוק (שימו לב מה הלחץ עושה גם לטובים ביותר), אך ביצע קאמבק מרשים מאוד בשני המקצים הבאים, כשהוא לא חושש ללחוץ ומציב את השעון פעמיים על פחות מ-40 שניות. זמנו המצטבר היה 78.75 שניות. גם יהודה לוי פסל בניסיונו הראשון וגם הוא ידע לשמור על קור רוח והשיג לבסוף תוצאה קרובה מאוד לשל מורן – 79.04. בעל הזמן השלישי בטיבו היה איליה אושרוב, אשר פסל גם הוא פעם אחת אך השיג הוא תוצאה מצטברת מצוינת – 79.39 שניות. רביעי עלה לגמר רוני שטרן משלנו, שהצליח להסתנן לחמישיה עם 80.27 שניות. העולה החמישי והאחרון היה גלעד גלילי, עם זמן מצטבר של 81 שניות בדיוק. בתום כחמש שעות מורטות עצבים, הגיע הרגע הגדול: חמשת המתחרים עלו על המסלול לקביעת שתי התוצאות הסופיות שלהם. מורן גוט עלה ראשון – ופסל. כתוצאה, היה עליו להצליח בשני הניסיונות הבאים. את הניסיון השני הוא החל נפלא ונראה היה שהוא עומד לקבוע זמן מהיר ביותר – ואז הוא ליטף את הקונוס הימני בשער האחרון שלפני קו העצירה. זה סימן את סופה של האליפות עבורו. אחריו עלה יהודה לוי, שביצע שלוש הקפות מצוינות. איליה אושרוב עלה שלישי ופספס שער בהקפה הראשונה. למזלו, שתי ההקפות הבאות שלו היו פשוט מעולות. רוני שטרן עלה רביעי, ביצע הקפה ראשונה טובה ונתן את הכל בהקפה השנייה – אבל ליטף גם הוא קונוס לקראת הסיום. עם סיכוי אחרון לאליפות, הוא לקח את ההקפה השלישית באיזי, כשהוא זוכר מה קרה למורן רק דקות ספורות קודם לכן. אחריו עלה גלעד גלילי למקצים האחרונים, ביצע שתי הקפות טובות ופסל בשלישית. בסיום התייצב איליה אושרוב על הפודיום, כשהוא מקדים כאמור את יהודה לוי במאית שנייה בלבד – 79.28 מול 79.29 – וזוהי תוצאה מצטברת של שתי מדידות אלקטרוניות מדויקות! רוני שטרן סיים שלישי עם 80.55 בלבד. מעניין לציין שלאיליה זוהי תחרות הג'ימקאנה הראשונה – זהו הישג מרשים מאוד לאדם שמעולם לא התחרה במסגרת כזו, פשוט כישרון טבעי. המקום הראשון זכה בהשתתפות במרוץ מכוניות בחו^ל מטעם מסלולים וניסאן, ובחליפה ונעלי מרוץ של OMP. המקום השני זכה בהשתתפות בקורס נהיגת מרוץ בתורכיה, שעון TISSOT ומסרטת DV של סוני. המקום השלישי זכה בקורס נהיגה בארץ, מסרטת DV של סוני ומשקפי שמש של אוקלי. כמו-כן ניתנו פרסים מתנת מגזין אוטו לנהג הצעיר המהיר (מורן גוט) ולנהגת המהירה (אניה פייגין). התחרות נערכה בחסות ניסאן, הילוך שישי, TISSOT, פירלי, מגזין אוטו, קארזפורום, פיטסטופ ו-OMP.