עוד מעוז-שטח נפל קורבן. GMC, מותג השטח והעבודה הקשוח של ג'נרל-מוטורס, השיק אתמול את הדגם הראשון שלו שאינו מצוייד בשלדת-סולם ולפחות סרן חי אחד, והראשון עם מנוע רוחבי ומערכת הנעה המבוססת על הנעה קדמית. האקאדיה (Acadia) הוא רכב פנאי גדול עם בסיס גלגלים של 3.02 מ', אורך 5.11 מ', רוחב 2.00 מ' וגובה 1.85 מ'; ממדים אלו מאפשרים לאקאדיה להכיל עד 8 נוסעים ב-3 שורות. שלא במפתיע, המשקל הכולל הוא 2,142 ק^ג בתצורת הנעה קדמית (הנעה קדמית! ב-GMC!) וכ-100 ק^ג יותר בתצורת AWD. המנוע היחיד בהיצע הוא ה-V6 בנפח 3.6 ל' עם תזמון שסתומים משתנה המוכר מדגמי GM אחרים כולל קאדילק והביואיק לקרוס, עם 267 כ^ס ו-34.2 קג^מ ב-3,200 סל^ד. התיבה היחידה היא אוטומטית 6 הילוכים. אופציית ההנעה הכפולה מיועדת, לפי תיק העיתונות, להעניק ^אחיזה משופרת בכבישים חלקים^ – אף מילה על שטח – וכמקובל בכלים דומים משלבת את הגלגלים האחוריים לפי דרישה. יחס העברה נמוך, מיותר לציין, לא קיים. בהתאם לאופנה הנוכחית, האקאדיה מגיע עם חישוקים סטנדרטיים גדולים בקוטר ^18 וצמיגים בחתך נמוך יחסית, 255/65. חישוקי ^19 עם צמיגים בחתך נמוך עוד יותר הם אופציה. האקאדיה משתמשת בפלטפורמת ^למבדה^ החדשה והגמישה של GM, אשר הופיעה לראשונה על רכב-הקונספט של ביואיק, אנקלייב, בתערוכת דטרויט בתחילת השנה. הדגם הראשון בייצור סדרתי עם הפלטפורמה הנ^ל היה הסאטורן אאוטלוק שייצורו החל לא מכבר, והאקאדיה יהיה הבא בתור. בעתיד מיועדת הפלטפרמה לשמש את דור המיניוואנים הבא של GM.