ובכן זה היה צפוי – ועכשיו זה רשמי. כחודש לפני ההצגה לציבור בתערוכת לונדון (ויומיים אחרי שעוד תמונות
דלפו לרשת) הציגה לנד רובר רשמית את הפרילנדר החדש, שיכונה פרילנדר LR2 בארה^ב ופרילנדר 2 בשאר העולם. הטניסאית הפופולרית להפליא מריה שאראפובה סייעה ליחסי הציבור כאשר חשפה את הבייבי-לנד-רובר החדש במסיבת עיתונאים ביום ה' בערב.
הפרילנדר 2 מצטרף לרשימה המתארכת של רכבי-פנאי המשתמשים בפלטפורמה של מכונית נוסעים – במקרה זה פלטפורמת EUCD של פורד המשמשת כבר את הוולוו S80, ואת המיניוואנים החדשים של פורד, גאלאקסי ו-S-מקס. גם המונדאו הבאה, שאולי תוצג אף היא בתערוכת לונדון (ואם לא אז בפריז) תשתמש באותה פלטפורמה, ובהמשך עוד שורה של דגמי וולוו. בסיס הגלגלים גדל בשיעור ניכר, מ-255.5 ל-266 ס^מ; האורך צמח ב-5 ס^מ ועומד על 450 ס^מ, הרוחב גדל ב-10 ס^מ משמעותיים מ-181 ל-191 מ^מ, והגובה בשיעור יותר צנוע, 174 לעומת 171 ס^מ. כל אלו מבטיחים שיפור ניכר במרחב לנוסעים, כשגם נפח המטען גדל משמעותית (עד 1,670 ל' כשהמושבים האחוריים מקופלים, שיפור של קרוב ל-40%). שלא במפתיע, המשקל קפץ מ-1,555 ק^ג (כמינימום) ל-1,770 ק^ג. בניגוד לעבר, לא מוצעת – בינתיים – גרסת 3 דלתות.
כפי שכבר
סיפרנו לכם, בשלב ראשון יוצעו שני מנועים: 6 ציל' טורי בנפח 3.2 ל' שנלקח מה-S80, עם 235 כ^ס (לעומת 177 כ^ס ב-V6 היוצא) ותיבה אוטומטית 6 הילוכים, וטורבו-דיזל 2.2 ל' המשמש את המונדאו והיגואר X-טייפ, עם 160 כ^ס (קפיצה גדולה לגבי הדיזל הנוכחי, 112 כ^ס) ותיבות ידנית ואוטומטית, שתיהן עם 6 הילוכים. למרות השימוש בפלטפורמה ^רכה^ טוענת לנד רובר לשמירה על יכולת-שטח מובילה בסגמנט, ולצורך כך מצוייד הפרילנדר החדש כסטנדרד במערכת ^טריין ריספונס^ כמו בשאר דגמי החברה, אך עם פחות אופציות: מצב ^זחילת סלעים^ אינו קיים (לא מפתיע, בהעדר יחס-העברה קצר).
מערכת ההנעה הכפולה, שבדגם היוצא התבססה על מצמד מרכזי ויסקוזי, היא עכשיו מסוג האלדקס עם חלוקת כוח שנוטה בעיקר לגלגלים הקדמיים במצב נסיעה רגיל; מצמד מבוקר אלקטרונית יכול להעביר את רוב הכוח לאחור לפי הצורך. לנד רובר טוענת כי המערכת פותחה במיוחד לפי דרישותיה, ומצטיינת בזמן תגובה נמוך ביותר (15 מעלות של סיבוב גלגל) ואפשרות ליצירת מומנט מהירה ביותר כך שאפילו זינוק מהמקום מתבצע הלכה למעשה בהנעת 4x4 כאשר התנאים דורשים זאת.
כצפוי, הפרילנדר החדש זוכה לשפע מערכות אלקטרוניות – החל מבקרות יציבות ומשיכה (שדואגות גם למציאת אחיזה לכל גלגל בנפרד בשטח), דרך בקרת גלישה במורד (HDC), בקרת בלימה בפניה (CBC), סיוע למניעת התהפכות (RSC) בהתבסס על חיישנים ג'ירוסקופיים, ופטנט חדש –Gradient Release Control, ^בקרת שחרור בלם במורד^, מערכת המשולבת עם בקרת הגלישה במורד והדואגת לשחרור הדרגתי של לחץ הבלימה כאשר הנהג מסיר את הרגל מהדוושה בירידות חריפות במיוחד.
תחום הבטיחות מטופל על-ידי כל המערכות הרגילות, כולל 7 כריות אוויר כסטנדרד (השביעית מיועדת להגנה על ברכי הנהג). רשימת הציוד – תקני או אופציונלי – כוללת בין היתר פנסים קדמיים אדפטיביים עוקבי-פניה או פנסי HID רבי-עוצמה (אלו אינם יכולים לקבל את האופציה האדפטיבית), חיישני גשם ותאורה, חיישני חניה, תקשורת בלוטות' עם בקרת טלפון סלולרי מובנית, ובקרת אקלים מפוצלת. אופציית השמע היקרה ביותר כוללת לא פחות מ-12 רמקולים וצ'יינג'ר מובנה.