שלוש שנים אחרי השקתה עוברת המאזדה3, המכונית הנמכרת בישראל והדגם המצליח ביותר של מאזדה בעולם, מתיחת פנים. העדכונים קלים, כל אחד לכשעצמו, אך מופיעים בכל מרכיבי המכונית. העיצוב עבר רענון עדין, כמקובל – חרטום משופץ, פגושים ופנסים שונים (כולל פנסי LED אחוריים לגרסת הסדאן בחלק מרמות הגימור), קוי-הדגשה שונים פה ושם. פנים המכונית מקבל גוונים חדשים, חומרים איכותיים יותר, ונגיעות-גימור שונות בלוח המחוונים. הצגים קלים יותר לקריאה בתנאי תאורה שונים. תא המטען של גרסת הסדאן שונה במקצת. הגישה למכונית והתנעתה מתבצעות עם כרטיס-מפתח חכם. תשומת לב נרחבת הוענקה להורדת רמות הרעש בתא הנוסעים, באמצעות מגוון אמצעים: הורדת רעש המנוע ומערכת העברת הכוח, צמיגים שקטים יותר, אמצעי שיכוך רעשים במערכת המיתלים ושיפור הבידוד בתא הנוסעים. היצע המנועים לא שונה מבחינת הספקים, אך עבר עדכונים אחרים. צריכת הדלק של מנוע ה-2.0 ל' השתפרה באמצעות בקרת מצערת אלקטרונית ותזמון שסתומים סיקוונסיאלי (S-VT), אש משפר גם את המומנט בסל^ד נמוך. מנוע זה מקבל גם תיבה ידנית חדשה בת 6 הילוכים, ומוצע עם בקרת שיוט אופציונלית. בתחום השילדה מקבלת ה-3 רכיבי-מיתלים חדשים מלפנים ומאחור המקטינים את שינוי זוית הגלגל בפניות ומעניקים תגובת-היגוי לינארית יותר. בולמי הזעזועים הקדמיים הוחלפו לשיפור ההתנהגות בפניות ובשינויי-כיוון מהירים, וגם האחוריים חדשים. שינויים אוירודינמיים מקטינים את מקדם הגרר של גרסת ההאצ'בק מ-0.31 ל-0.30, ותורמים לשיפור צריכת הדלק שיכול – יחד עם שינויי המנוע – להגיע עד 6%. בתחום הבטיחות זוכה ה-3 לתזכורת חגורות חדשה המזהירה את הנהג אם מישהו מהנוסעים – מלפנים או מאחור – אינו חגור. ריפוד ההגה שופר יחד עם שינוי מנוף כיוון ההגה, להקטנת סכנת הפגיעה לברכי הנהג. אופציות האבזור כוללות (בחלק מהשווקים והדגמים) דיסק קשיח בנפח 20 ג'יגה לאחסון כ-3,000 שירים, חיישני גשם ואורות, מערכת שמע Bose עם שבעה רמקולים, ובקרת שיוט עם המנועים היותר-חזקים.