למרות תחזית מזג האויר הקודרת, התייצבו כ- 35 צוותים ביישוב גבולות שבנגב המערבי לפתיחת הראלי השני בסדרת מסע מעולם אחר של גדי צוקר, שכמו הראלי הקודם נמשך יומיים. ביום שישי בערב בוצע מקצה לילי באורך של כמאה ק^מ, וביום שבת בבוקר הוזנקו למקצה יום בן מעט פחות ממאתיים ק^מ. הדירוג הסופי הורכב מצירוף זמני שני המקצים. מסלול הלילה יצא מגבולות וחצה את חולות חלוצה לדרום ולמזרח עד אזור רתמים-רביבים, המשיך באזור נחל הד תוך חציה צפונה לאזור חצרים, אפקים, ירידה חמקנית לחצית שמורת הבשור וחזרה לגבולות. מסלול היום החל בחציית חולות חלוצה באופן דומה אולם אחרי הדיונות של חלוצה המשיכו המתחרים לכיוון שטחי האש של צאלים (באישור, כמובן) ואפשרות נדירה לחצות שמורות טבע כמו שמורת נרקיסי נחל מסעד ושמורת חלמוניות ירוחם. כאן התחלפו שבילי הבאמפים החוליים בשטחים הרריים יותר באזור רכס ירוחם, לפני שהמתחרים החלו לפנות צפונה דרך הר צבוע לכיוון רמת חובב, חציית נחל פטיש (שבוטלה ביום שישי בערב בשל חשש לחצייה בוצית קשה של הערוץ), אפקים ודרך שמורת הבשור (בדרך שונה מאשר היום הקודם) חזרה לגבולות. כאמור, תחזית מזג האויר היתה קודרת ביותר עם צפי לגשם שוטף, אולם באורח פלא האזור שמדרום לצומת אורות נשאר ללא גשם ובכך התבדו חששות המתחרים מאירוע בסגנון ליגת הקרוס קאנטרי (שנערך במקביל בצפון הארץ. עם ספורט מוטורי כל כך מצומצם בארץ הקודש חבל ששני אירועים שפונים לקהל משתתפים דומה נערכים דווקא באותו יום במקביל ללא תיאום). מקצה הניווט הלילי הוסיף נופך ייחודי לאירוע, וצוותים רבים מצאו את עצמם מתקשים בניווט בליל סגרירי נטול אור ירח, שדרש בכמה מקומות מציאת שבילים חמקמקים למדי וזהירות יתרה באזורים בוציים. בהתחשב בנסיבות, לא נגרמו נזקים כבדים מדי לכלי-הרכב אולם עדיין נרשמו תקלות ושברים – הצוות שהוביל את הקטגוריה הכללית (B), צוות גל שחם ושרון בן-ארי (דרך הים) ששברו בולם אחורי (מה שלא מנע מהם להגיע במקום הראשון בקטגוריה... בעיקר כתוצאה מניווט מצויין), המגנום של אוטוויק (אלון אסולין ואייל עובדיה) ששבר עלים במתלה אחורי, וצוות אוטו-סרטינה של לירן שטאובר ואייל אפרתי שלמול עינינו קילפו את הצמיג הקדמי השמאלי תוך כניסה לקוליס בוצי, מה שגרם לשבירת המוט המייצב ולאיבוד זמן יקר. למעשה, רוב הנזק נגרם דווקא... למיצי קיבתם של לא מעט מן המתחרים (בעיקר נווטים, אך לא רק) שהיעדר נקודת ייחוס ויזואלית באופק הלילי בצירוף שבילי באמפים חוליים ארוכים עוררו סערות בבני מיעיהם. כאמור, צוות גל שחם הוביל את הקטגוריה הכללית, כאשר בקטגוריה המקצועית הוביל צוות הפאג'רו של איציק אסולין ואלעד רחמים מאוטוויק בעוד שרז היימן והלל סגל נקלעו לבור עמוק ממנו נחלצו רק לאחר למעלה מעשרים וחמש דקות לאחר שהצוות של ניצן שקל (משפחתיות) וארז אברמוב (באגים) עצרו לעזרה וחילצו אותם. רוח ספורטיבית במיטבה שהתבטאה לאורך כל המסע – צוות אוטווויק סייע לגל שחם ושרון בן-ארי להחליף בולם אחורי עד השעות הקטנות של הלילה וצוות הפראדו האדומה – רוני פישמן ואייל בומברג – שהקריבו את מיקומם במקצה הלילי כדי לחלץ את צוות נדיר. לא אחת אנו שומעים באירועים כאלו על צוותים מתחרים שעוצרים לעזור לצוותים אחרים, כאמור – אפילו במחיר של איבוד מקום בדירוג, והיה מי שהציע לחלק בכל תחרות גביע הרוח הספורטיבית לצוות שהצטיין בכך. אנחנו בהחלט בעד. את המקצה הלילי הקר (מילא המתחרים, אבל מה עלינו הכתבים והצלמים שצריכים לעמוד ולחכות להם...) סיים גדי בגריל משובח ולינה בחדרי האירוח במקום. למחרת נפתח המקצה השני באיחור קל לאור קרני שמש מלטפות ושמים כחולים ובהירים. מזג האויר המצויין והאויר הקר היו ממש אידיאלים, וכל המשתתפים ציינו בחיוב את הנאתם מהמסלול. הזנקת הצוותים נעשתה בהפרשי זמן קצרים יותר מאשר בלילה, מה שאיפשר לקבוצות מתחרות (בעיקר בקטגוריה הכללית) להיצמד זו לזו והיו כמה ^פייטים^ נאים מאוד. בקטגוריה הכללית שוב הוביל צוות גל שחם והנווט שרון בן-ארי אל הניצחון בקטגוריה, כשהם מובילים על הפאג'רו של אוטוויק (עופר קוקוס והנווט נדב פלמ^ח) שלמרות בעיות בולמים הגיעו למקום השני הכללי והמגנום של אוטוויק (אלון אסולין ואייל עובדיה) שסיימו שלישיים בקטגוריה. בעוד שרז היימן והלל סגל השלימו מקצה מצויין ללא טעויות מיוחדות כשהם מגיעים למקום הראשון בהפרש לא קטן משאר הרכבים המתחרים. דווקא הפאג'רו המשופר של אוטוויק (איציק אסולין ואלעד רחמים) סבל מחוסר מזל כאשר לאחר עיכוב בשל פנצ'ר הם נקלעו ל^ויכוח^ עם בור שקרע צינור בלם ועיקם ציריה. עדיין הם הגיעו למקום השני בקטגוריה כשמאחוריהם קרב צמוד בין איציק בריל שסיים שלישי וצוות אתר ^מרשלס^ שסיים רביעי. במסגרת זו בהחלט יש לציין תופעה שבלטה במיוחד באירוע, והיא צוותים של קבוצות חדשות או קבוצות קיימות שהתחדשו בספונסרים חדשים. כך, למשל, קבוצת קוטר בחסות חברת הדלק טן (תומר שורק וגיא קוטר) שהתחרו בקטגוריה המקצועית עם רכב שהם מפתחים על בסיס פאג'רו בנזין 3000, והתחדשותה של קבוצת ^הראל^ לשעבר בחסות של יבואן קוארבו-ייגרמייסטר. קבוצת קוארבו השתתפה בקטגוריה המקצועית עם סופה משופרת שטופלה (כמו גם קבוצת קוטר-טן) בידיו האמונות של אורי שוער. בשני המקרים הסבירו מנהלי הקבוצה והספונסרים את השינוי באישור חוק הספורט המוטורי והאפשרות שנפתחה לתמוך בספורט הזה בצורה חוקית. גם בקטגוריה הכללית ראינו כמה פנים חדשות למדי, למשל צוות נדיר של עופר בו-יעקב וצחי בן-ארי שהגיעו להישגים יפים אף שמדובר אך באירוע השני בו הם משתתפים. לסיכום, למעט תלונות על מספר תקלות במיקום נקודות הציון בקבצי ה- GPS (וגדי צוקר הבטיח לבדוק את העניין לפעם הבאה), המשתתפים היו כמעט אחידי דעים בדבר הנאתם מהאירוע המוצלח ששילב הכנה מוקפדת של מסלול מהיר ומעניין במגוון סוגי קרקע יחד עם ניווט לילי מאתגר. קטגוריה כללית 1. בן ארי שרון שחם גל 2. אלון אסולין עובדיה איל אוטוויק 3. קוקוס עופר נדב פלמח אוטוויק קטגוריה מקצועית 1. הימן רז סגל הילל 3M-ליוגב 2. איציק אסולין רחמים אלעד אוטוויק 3. בריל איציק מוסך רמות משפחות ג'יפ 1. פוקס אפרים דיין שלומי ג'יפבריש אופנועים 1. וולנברג ערן 2. לוק אופיר 3. כהן צביקה באגי 1. אברמוב ארז טרקטורון 1. שרון יובל 2. אוחיון אלי 3. אברמוביץ ניר