בעוד היאריס החדשה הוצגה באירופה לפני פחות משלושה חודשים, ביפן היא נמכרת כבר למעלה משנה (תחת השם ויץ). כעת משחררת טויוטה לשוק היפני גרסאות סדאן תחת השם בלטה (Belta) וגרסת מיקרוואן תחת השם רקטיס (Ractis) (מילא השם הראשון, אני מניח שאין דוברי עברית במחלקת השיווק של טויוטה, אבל מה הם חשבו לעצמם עם השם השני???). הבלטה, כיאה למכונית שעיקרה הוספת תא מטען, מצטיינת בנפח תא המטען שנפחו עומד על 475 ליטרים מכובדים – וזה גם אחד הנתונים היחידים שטויוטה משחררת לגבי האוטו. בחרטום ישכנו אותם מנועים כמו ביאריס הרגילה – מנועי 1.0 ו-1.3 ליטר בעלי תזמון שסתומים משתנה שמספקים 69 ו-87 כ^ס בהתאמה. המנועים משודכים לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה ויש גם אפשרות להנעה כפולה (אופציה הקיימת כמעט בכל המכוניות המשווקות ביפן, אך רק לעיתים נדירות בגרסאות המיועדות לשאר העולם). ככל הנראה הבלטה לא תקבל תקינה אירופאית ולכן הסיכוי לראותה בארץ אפסיים. לעומתה לרקטיס יש סיכוי גבוה יותר להגיע לאירופה (ואולי גם אלינו), זהו המיקרוואן שמחליף בהיצע את היאריס ורסו. עם הרקטיס מתחה טויוטה משמעותית את ההגדרה של ^גרסה^, תרתי משמע – היא ארוכה ב-20 ס^מ מהיאריס הרגילה (395 ס^מ), גבוהה ב-11 ס^מ (164 ס^מ) ובסיס הגלגלים נמתח ב-9 ס^מ (255 ס^מ). הרוחב לעומת זאת נותר ללא שינוי ועומד על 170 ס^מ. מהיצע המנועים של הרקטיס נגרע המנוע הליטר הקטן ובמקומו התווסף מנוע 1.5 בשתי רמות הספק, 105 ו-110 כ^ס. כמו בבלטה גם ברקטיס תיבת ההילוכים תהיה אוטומטית רציפה ותהיה אופציה לקבלה גם עם הנעה כפולה.