ג'נרל מוטורס מחזיקה בתואר יצרן הרכב הגדול בעולם כבר עידן ועידנים, אולם ירידה מתמשכת במכירות (בשנה החולפת המכירות צנחו בכ-20%) מול התחזקות המותגים היפנים בשוק הביתי, יחד עם כמה הרפתקאות עסקיות לא מוצלחות דרדרו את מצבה עד פי פחת. גם אם ראשי הקונצרן הענק (שמאגד בתוכו גם את אופל, ווקסהול, הולדן, שברולט/דייהו ועוד) יצליחו להתעלם מהעובדה שטויוטה מאיימת ברצינות לכבוש את תואר ^היצרן הגדול בעולם^, יהיה להם קשה להתעלם מהעובדה כי בתשעת החודשים הראשונים של השנה הפסידה ג'נרל מוטורס כ-4 מליארד דולר, ומחיר המניות בשפל שלא נראה כבר 18 שנים. לא פלא אם כך שנפוצו לאחרונה שמועות על כך ש-GM תפנה להגנת בית המשפט ותבקש הקפאת הליכים (chapter 11). מנכ^ל החברה, ריק וגונר, הכחיש את השמועות מכל וכל והודיע על התנעת תוכנית הבראה שבמהלכה יסגרו כתשעה מפעלים של GM ועוד שלושה מרכזי שירות והפצה עד 2008 ו-30,000 עובדים יאלצו למצוא לעצמם תעסוקה חדשה. הצמצום בכח הייצור יגרור ירידה מתוכננת של כמליון כלי רכב ביכולת הייצור של GM בצפון אמריקה - כמעט 25% מכושר הייצור כיום. עוד כוללת התוכנית מתקפת דגמים חדשים שתכלול לא פחות מ-15 דגמים חדשים בשנה (אם כי סביר להניח שבחלק גדול מהמקרים יהיה מדובר בגרסאות מותג שונות לאותו רכב). נקווה כי הצרות של דלפי, ספק החלקים העיקרי של GM, שכבר הגישה בקשה להגנה מפני הנושים ועומדת בפני איום שביתה גדולה, לא יפגעו במאמצי ההתאוששות של הענק האמריקאי. כך או כך, קשה להניח שהממשל האמריקאי ירשה לחברת הענק, האחראית למאות אלפי משרות בצורה ישירה ויותר מכך באופן עקיף, לקרוס.