23 שנים חלפו מהזכייה האחרונה של מאזדה בפרס הביתי והאמוציונאלי - מכונית השנה ביפן (ב-82', עם הקפלה סדאן) לזכייתה השנה עם ה-MX5 החדשה. כדי להיכלל בתחרות צריכה המכונית להימכר ביותר מ-500 יחידות בשנה מה שמוציא אוטומטית מהתחרות את כל מכוניות העל. סה^כ התמודדו על התואר כ-45 כלי רכב שהושקו ביפן בין תחילת נובמבר 2004 ועד סוף אוקטובר 2005. למקום השני הגיעה הלקסוס GS ולמקום השלישי ב.מ.וו סדרה 3. ה-MX5 נולדה בשנת 1989, עברה מתיחת פנים משמעותית בשנת 98' ודגם חדש לגמרי הוצג השנה. מאזדה היו מודעים לחשיבותה של מיאטה חדשה, דגם ^קאלט^ המושך אחריו קהל מעריצים שרופים, עשרות אתרי אינטרנט ומועדונים כחול אשר על שפת ים יפן. מאזדה עבדו כשלוש שנים על פיתוח הדגם החדש, כ-180 מהנדסים עבדו בפרוייקט, 97 מפרטי מנועים שונים נבחנו ו-473 כיולי מתלים שונים נבדקו. הכל במטרה ליצור יורשת ראויה לרודסטר המצליחה ביותר בעולם. מיאטה החדשה נמכרת גם בארץ, עם מנוע 2.0 המפיק 160 כ^ס ב-6700 סל^ד, המומנט עומד על 19.1 קג^מ ב-5000 סל^ד. כרגע מצוידת המיאטה בתיבת הילוכים ידנית בעלת שישה הילוכים. 100 קמ^ש מושגים תוך 7.9 ש' ומהירות המרבית עומדת על 210 קמ^ש. המחיר כ-190 אלף שקלים.