^שוטינג ברייק^ הוא הכינוי הבריטי למכוניות ספורטיביות יוקרתיות שקיבלו מרכב סטיישן בכדי להופכן לפונקציונליות יותר. מקורו של הכינוי בתחילת המאה ה-19 כאשר בני האצולה דרשו כלי רכב יוקרתי אך מרווח עם מקום למשלחות ציד עמוסות ברובים בחלקו האחורי. כך יוצרו במיוחד מכוניות יוקרה עם חלק פתוח או מורחב מאחור בו יכלו הציידים לנסוע לעבר שדות הציד. כיום השתרש הביטוי והוא מציין בבריטניה מכוניות יוקרה וספורט שקיבלו מרכב סטיישן, כגון ב.מ.וו M קופה, פורשה 944 קארגו, אסטון מרטין ויראז', ברטונה ג'ט 2 (המבוססת על אסטון מרטין וואנקוויש) ורבות אחרות. חברת אודי מצטרפת כעת לגווארדיה עם ה-Shooting Brake, מכונית קונספט ספורטיבית אותה תציג בתערוכת טוקיו הקרובה. הגריל המפוצל המוכר לנו מאודי כיום הוחלף כאן ביחידה אחת גדולה ונוצצת (גדולה מדי אם תשאלו אותנו). העיצוב הכללי מזכיר מעט את ה-TT בעיקר בחלקו התחתון. במטרה להשלים את הקו הספורטיבי נמצאים כאן חישוקי 19 אינץ' הנועלים צמיגים במידה 245/40, ונורות לד מיוחדות בפנסים הקדמיים והאחוריים. אורכה של הסטיישן-קופה-קונספט הינו 418 ס^מ, רוחבה 184 ס^מ (7 ס^מ יותר מאודי TT), גובהה 135 ס^מ (זהה ל-TT) ובסיס הגלגלים הינו 247 ס^מ (5 ס^מ יותר מה-TT). בניגוד ל-TT, העיצוב איננו מגיע על חשבון מרווח הרגלים והראש של היושבים מאחור. אודי טוענת כי מדובר במושבים עם מרווח מספק בשני התחומים הנ^ל. מחיר העיצוב משולם דווקא בתא המטען, שאינו גדול במיוחד – 255 ליטר בלבד עם המושבים האחוריים פתוחים, ו-730 כאשר הם סגורים. אודי טוענת להנאה מנהיגה אשר מגבה את המראה. בשביל להכניס אתכם לאווירה הנכונה גם לאחר הכניסה לרכב, הכניסו אודי כמה אלמנטים ספורטיביים וביניהם: תנוחת ישיבה נמוכה, הגה שטוח בחלקו התחתון, (כמו ב-RS4) ודוושות משולבות אלומיניום. כמו כן הושקע מאמץ רב ביצירת הצליל הנכון ממערכת הפליטה. הספורטיביות ממשיכה עם בלמים קרמיים והגה מתוגבר לפי מהירות, שאמור להיות מתקשר במיוחד. הבולמים ממולאים בנוזל מיוחד המגיב לשדה אלקטרומגנטי, ונשלטים חשמלית, כל זאת במטרה לספק נוחות והתנהגות אופטימליים. מחשב דוגם כל מספר מילי-שניות את המתרחש ומתאים את הבולמים בהתאם. הנהג שולט על המערכת כאשר הוא בוחר בין שני מצבים אפשריים - ספורט ונוחות. המנוע הינו ה-3.2 ל' V6 המוכר של אודי שמספק כאן 250 כ^ס ב-6,200 סל^ד ו-32.6 קג^מ שמתקבלים החל מ-2,500 סל^ד. הכוח עובר לארבעת הגלגלים דרך גיר שישה הילוכים. ה-Shooting Brake מאיצה ל-100 קמ^ש בשש שניות, וממשיכה למהירות מרבית (מוגבלת אלקטרונית) של 250 קמ^ש. בתחום הטכנולוגי בולטת במיוחד מערכת ניווט ו-DVD הנשלטים על ידי מסך מגע. מערכת הניווט מסוגלת לתפקד בתור נווט ראלי, ולספק פרטים בנוגע למהירות המומלצת בסיבוב הבא וההילוך המומלץ לבחירה.