בפרנקפורט תציג פולקסווגן את הגולף GT בבכורה עולמית. גרסה זו, הממוקמת מתחת ל-GTI בסולם ההיררכיה, תשמש כגרסת ביניים בין היצע הדגמים הרגיל של הגולף לבין הגרסאות הספורטיביות. עם זאת, תפנה ה-GT לכיוון הצד הספורטיבי, וניצנים לכך ניתן לראות כבר מבחוץ – עם שבכה קדמית ופגושים דומים מאוד לאלו שב-GTI, פתח מפלט כפול, חישוקי BBS בקוטר 17 אינץ', מערכת בלימה מוגדלת והנמכת מרכב של 15 מ^מ. אבל הבשורה המעניינת ביותר שנושאת ה-GT בחובה נמצאת תחת מכסה המנוע. מדובר ביחידת כוח חדשה בנפח 1.4 ליטר ובטכנולוגיית FSI, אליה משודכים שני מגדשים – מגדש טורבו ומגדש על. שימוש בקונפיגורציה כזאת הינו נדיר ביותר, כאשר הדוגמה המוכרת ביותר היא הלנצ'יה S4 ממרוצי הראלי של שנות השמונים. במרוצי הראלי השתמשו ברעיון לצורך יצירת הספק גבוה בסל^ד גבוה (בעזרת מגדש הטורבו) בלי להתפשר על תוספת כוח בסל^ד נמוך (בעזרת מגדש העל). עם הגולף GT הדרישות היו מעט שונות. כאן ניתן דגש על חסכון וזיהום נמוך, ביחד עם רצון לספק ביצועים טובים לאורך כל טווח הסל^ד. התוצאה היא 170 כ^ס ב-6000 סל^ד ומומנט של 24.5 קג^מ בכל הטווח בין 1750 ל-4500 סל^ד, כל זאת תוך שמירה על צריכת דלק ממוצעת של מעט פחות מ-14 ק^מ לליטר (!). מגדש העל נדרש עד ל-3500 סל^ד ומעליו עובד רק מגדש הטורבו, כך שלכל אורך גרף הסל^ד מתקבל כוח מספק וכל זאת ללא השהיית טורבו כלל, לפי פולקסווגן. מעניין לציין כי לחץ הגדישה של שני המגדשים גבוה ביותר – 2.5 באר. הביצועים המוצהרים הם 7.9 שניות ל-100 קמ^ש ו-8 שניות מ-80 ל-120 קמ^ש בהילוך חמישי. המהירות המרבית היא 220 קמ^ש. נתוני הביצועים ונתוני צריכת הדלק יחדיו עדיפים במנוע זה על פני אלו של הגולף שנמצאת מתחתיה בסולם – גולף 2.0 ל' FSI. גרסה מוחלשת מעט של מנוע ה-TSI (כך נקרא ה-FSI 1.4 ליטר בעל שני המגדשים) תימכר החל מתחילת 2006 במיניואן הקומפקטי של פולקסווגן, הטוראן. לגרסה זו יהיו 140 סוסים ו-22.4 קג^מ בלבד, והיא תגיע בהמשך גם לגולף. את מי שמודאג בנוגע לאמינות המנוע המתוחכם והמורכב – פולקסווגן מרגיעה עם הצהרה שמנוע ה-TSI עבר בדיקות מקיפות ונבדק בבדיקות סבילות המקבילות ל-300,000 ק^מ על הכביש. בנוסף למנוע ה-TSI תוצע הגולף GT גם בגרסת TDI חזקה במיוחד למנוע ה-2.0 ליטר – 170 כ^ס מושגים ב-4000 סל^ד ו-35.7 קג^מ ב-1800 עד 2500 סל^ד. הביצועים המוצהרים הם 8.2 שניות ל-100 קמ^ש ו-220 קמ^ש מרביים. שני המנועים המוצעים בגולף GT ישווקו עם תיבה ידנית בת ששה הילוכים ותיבת DSG כאופציה. אבזור הפנים יציע תגי GT, מושבי ספורט ותצוגת לחץ גדישה ב-TSI. אז דמיינו לעצמכם איך יהיה לספר למישהו שיש לכם מנוע 1.4 ליטר בגולף – ואז להעלם לו בענן עשן...