היאריס החדשה יוצאת לדרך באירופה. לאחר שהושקה כ-Vitz ביפן לפני כחצי שנה, היא מוצגת בתערוכת פרנקפורט תחת השם המוכר יאריס. העיצוב נראה כהתפתחות טבעית ליאריס הקודמת, ודומה גם לאחות הקטנה של היאריס, האיגו שאיננה מיובאת לארץ. הדגם החדש גדול מהדגם אותו החליף בכל המימדים: כ-11 ס^מ באורך (375 ס^מ), 3.5 ס^מ ברוחב (169.5 ס^מ) ו3 ס^מ בגובה (153 ס^מ). כמו כן גדל בסיס הגלגלים ב-9 ס^מ ל-246 ס^מ והרכב מרווח יותר מבפנים (ב-4.5 ס^מ למרווח הרגליים של הנוסעים מאחור). בפנים ניתן גם למצוא קונסולה מרכזית הצבועה בצבע כסף, ומעליה לוח מחוונים אשר שמר על מקומו במרכז הדש בורד, כאשר הוא פונה לכיוון הנהג. טויוטה טוענים לשיפור משמעותי באיכות החומרים וההרכבה בפנים הרכב, כאשר המרווחים בין חלקי הפלסטיק הוקטנו בכ-30% וניתן למצוא ידיות ומכסים משוככים המייצרים צליל נעים יותר. מערכת הקול המקורית מגיעה עתה עם יכולת לקרוא קבצי MP3 ו WMA. היאריס החדשה מצוידת בארבע כריות אוויר כבסיס, ובאופציה לשתי כריות וילון נוספות, וכרית ברכיים לנהג, לראשונה בסגמנט. טויוטה מצהירה כי היא מכוונת לציון של 5 כוכבי ריסוק במבחן ה-Euro Ncap. כמו כן מצוידת היאריס בABS, EBD ובמערכת להגברת בלימה. היאריס מוצגת כרגע עם שני מנועי בנזין VVTI: 1.0 ל' בעל 69 כ^ס ו-9.5 קג^מ (שהוצג לראשונה באייגו ומשקלו רק 67 ק^ג!) ו-1.3 ל' בעל 87 כ^ס ו-12.3 קג^מ. בנוסף מוצע מנוע טורבו-דיזל בנפח 1.4 ל' המספק 90 כ^ס ו-19.4 קג^מ. לכל המנועים תשודך תיבה ידנית רגילה וכן התיבה הרובוטית של טויוטה M-MT, שהיא תיבה ידנית בבסיסה אך עם תפעול קלאץ' אוטומטי. יש לשער כי תיבה אוטומטית למהדרין תוצע גם כן בקרוב. תא המטען רושם עלייה משמעותית בנפח, ל-272 ל' במצב הקטן ביותר – כעת מצהירה טויוטה בפירוש כי עגלת תינוק בגודל מלא תכנס לתא המטען ללא בעיה, דבר שלא היה אפשרי בדגם הקודם. עם הזזת המושב האחורי לפנים תוך כדי פגיעה במרווח הברכיים ליושבים מאחור, הנפח גדל ל-363 ל'. אם מקפלים את המושבים האחוריים, הנפח גדל ל-737 ל' מכובדים ביותר. רצפה שטוחה יותר מאפשרת נוחות משופרת לנוסע במושב המרכזי מאחור, ומסעד המושב האחורי ניתן להשכבה בזווית של 10 מעלות. הדור הקודם של היאריס היה הצלחה גדולה באירופה, שם מכר כ-1.2 מיליון יחידות (רבע ממכירות טויוטה באירופה). הוא הוצג לשוק ב-1999 וזכה לפרס מכונית השנה באירופה וביפן. מכירת הדגם החדש תחל באירופה לקראת סוף השנה. אצלנו – רק בשנת המודל הבאה.