27.5 ק''מ לתוך קטע הדירוג ה-15, לפני סיום יומו השלישי של ראלי בריטניה, איבד מרקו מרטין את השליטה על הפיז'ו 307 WRC שלו כשנעה במהירות גבוהה מאוד. כתוצאה מהתאונה נפצע הנווט שלו, מייקל פארק, פצעים אנושים מהם נפטר לאחר מכן. מייקל פארק היה מוותיקי הנווטים ועבד בעבר עם קולין מקריי וריצ'רד ברנס ומשנת 2000 חבר למרקו מרטין. הצמד החל עם טויוטה קורולה במימון פרטי כשרק שנה אחר-כך הוצע להם מושב רשמי בסובארו אימפרזה, ולאחר מכן עבר לפוקוס בקבוצת פורד, שם קבע תוצאות מצויינות בשנים 2002 עד 2004 ועבר שוב למושב האדום של פיז'ו לעונת 2005. הצמד זכה בחמישה מירוצי אליפות עולם ונחשב לא פעם למתחרה רציני על תואר האליפות. פארק הותיר אחריו אשה ושני ילדים. את המרוץ עצמו, שהופסק לאחר התאונה הקטלנית, ניצח בסופו של דבר פטר סולברג מקבוצת סובארו. המנצח האמיתי היה כמובן סבסטיאן לואב, שהוביל כמעט לכל אורך המרוץ, אך הצרפתי קיבל שתי דקות עונש לאחר שאיחר במתכוון לנקודת הביקורת האחרונה, מה שהוריד אותו אל המקום השלישי. כוכב נבחרת סיטרואן לא היה מעוניין לקבל את תואר האלוף לו היה זכאי אילו היה מנצח, בצל האסון הכבד. המחווה של לואב מצטרפת לזו של קבוצת פיז'ו, אשר ויתרה על נקודותיה במרוץ זה עם היוודע דבר האסון, ובכך סתמה את הגולל על סיכוייו (המועטים ממילא) של גרונהולם לקבל את התואר במקום לואב. כעת רק סולברג עומד בדרכו של לואב לאליפות שנייה, אך יש לשער כי גם איום זה יוסר כבר במרוץ הבא, ביפן. מלבד המקרה הטרגי והשינויים בדירוג הראלי, ניתן לראות שם מוכר בטבלת הדירוג – קולין מקריי חזר להתחרות, והפעם תחת מדי סקודה. הוא השיג נקודות לקבוצתו אך ורק בעקבות האירועים המצערים, אשר תוצאתם העלתה אותו למקום השביעי. גם פורד ^ניצלה^ כתוצאה מהאירוע המצער, אשר העלה את רומן קרסטה, נהגה השני, אל המקום השישי בדירוג. כך שומרת פורד על קבלת נקודות מצטברת בכל אירוע החל מתחילת עונת 2002. העונה היה אחראי טוני גרדמייסטר למרבית נקודותיה של פורד, אך בבריטניה הוא נפסל עוד ביום הראשון, באופן לא אופייני, עקב משקל נמוך מדי של הפוקוס שלו. בסיום הראלי לא נערכו החגיגות המסורתיות ובטקס הסיום עמד כל הקהל לדקת דומייה לזכר מייקל פארק. סוף העונה המתקרב יהיה השנה עצוב מאי פעם – כבר ברור לחלוטין שלואב יהיה האלוף ושקבוצתו תזכה בתואר גם כן, אך זכייה זו היא בעלת טעם מר מאוד של אובדן. דירוג ראלי בריטניה: 1. פטר סולברג (סובארו) – 2:45:57.8 (10 נק') 2. פרנסואה דובאל (סיטרואן) – 2:47:15.2 (8 נק') 3. סבסטיאן לואב (סיטרואן) – 2:47:15.7 (6 נק') 4. הארי רובנפרה (מיצובישי) – 2:47:27.2 (5 נק') 5. מנפרד סטוהל (סיטרואן פרטית) – 2:48:32.8 (4 נק') 6. רומן קרסטה (פורד) – 2:49:15.1 (3 נק') 7. קולין מקריי (סקודה) – 2:49:28.2 (2 נק') 8. מארק היגינס (פורד) – 2:49:38.7 (1 נק') דירוג נהגים אחרי 12 מירוצים 1. סבסטיאן לואב – סיטרואן – 99 נק' 2. פטר סולברג – סובארו – 65 נק' 3. מרקוס גרונהולם – 61 נק' 4. מרקו מרטין – 53 נק' 5. טוני גרדמייסטר – 47 נק' דירוג יצרנים אחרי 12 מירוצים 1. סיטרואן – 137 נק' 2. פיז'ו – 117 נק' 3. פורד – 77נק' 4. סובארו – 73 נק' 5. מיצובישי – 54נק'