הקליאו הספורט הצליחה, בתוך תקופה קצרה יחסית, להפוך למכונית-קאלט, עם שילוב נדיר של ביצועים, זריזות ואופי שובב – הוט-האץ' אמיתית. למשך תקופה מסויימת גם זכתה המכונית להצלחה נאה בישראל, בזכות תג מחיר נוח במיוחד. מאז השתנה האירו, המחיר האמיר והיבוא הופסק, למגינת ליבם של חובבי הנהיגה שנותרו ללא אופציות קטנות-חמות למעט היאריס T-ספורט הצנועה והפושרת. ובכן עוד לא ברור אם יש לנו בשורות טובות לאלו המתגעגעים לקליאו ספורט – אבל רנו עומדת להציג את הדור הבא, כבר בתערוכת פרנקפורט הקרובה, אם כי עדיין תחת ההגדרה ^קונספט^. לצידה של הקליאו החדשה עליה דיווחנו כאן לא מכבר תעמוד הגרסה הספורטיבית החדשה, בשמה המלא והרשמי 'קליאו רנוספורט קונספט' (הקיצור המתבקש, קליאו RS, הרבה יותר מוצא חן בעינינו). חיצונית, המכונית נראית בהחלט מוכנה לייצור, והעיצוב כנראה לא ישתנה באופן מהותי לקראת הגרסה הסדרתית, אשר מיועדת לצאת לשוק במחצית הראשונה של 2006. וטוב שכך, שכן ה-RS פשוט נראית מצויין – קרבית ואגרסיבית במידה, עם התפיחות הנכונות במקומות הנכונים. פנים המכונית, לעומת זאת, אכן נראה שייך לרכב-קונספט, עם ארבעה מושבים נפרדים, קוי-עיצוב דרמטיים ופריטים עתידניים שבודאי לא יגיעו לקו הייצור. פרטים טכניים כמעט ולא נמסרו, למעט מידות הצמיגים של רכב הקונספט: 215/40, על חישוקי ^18 גדולים. במתלים נעשה שימוש ברכיבי אלומיניום לחסכון במשקל. המנוע יהיה 2.0 ל' ללא הגדשה כלשהי, עם תיבת הילוכים ידנית-קונבנציונלית בת 6 הילוכים. סיכויי ההגעה לישראל עדיין אינם ברורים: ^קרסו^, היבואנים, יודעים היטב שלא יזיק להם חיזוק תדמית למותג הצרפתי שלהם, אך לתג-המחיר יהיה תפקיד חשוב בהחלטה הסופית.